این مقام وزارت جهاد و کشاورزی کشور در شهرستان لامرد به خبرنگار مهر گفت: واحدهای دامی در سیل تخریب و دام‌ها تلف شده اند و از آنجایی که معیشت خیلی از مردم وابسته به کشاورزی است خسارات خیلی زیادی به کشاورزان وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 08 January 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدمهدی برومندی با اشار به اینکه استان فارس یکی از استان‌های بسیار مهم در امر زراعت و کشاورزی است اظهار داشت: در این استان بیش از ۱۳ میلیون تن محصولات کشاورزی و ۳و نیم میلیون تن محصولات باغی تولید می‌شود.

وی افزود: در بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در مناطق جنوبی استان فارس بویژه شهرستان لامرد، مهر، لار، گراش، اوز، خنج باعث خسارات زیادی به بخش کشاورزی شده است.

برومندی به خسارات وارده بر بخش کشاورزی در استان فارس اذعان کرد و گفت: برآورد خسارت اولیه ما بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۲۳ حلقه چاه کشاورزی به طور کامل از بین رفته است و تأسیسات و شبکه‌های آبیاری، و جاده‌ها بین مزارع نیز تخریب سده است اظهار داشت: ۲۰ هزار هکتار زراعت کاملاً از بین رفته است و حدود ۲ هزار هکتار از باغات نیز به کلی نابود شده است.

این مقام وزارت جهاد و کشاورزی کشور در شهرستان لامرد گفت: واحدهای دامی در سیل تخریب و دام‌ها تلف شده اند و از آنجایی که معیشت خیلی از مردم وابسته به کشاورزی است خسارات خیلی زیادی به کشاورزان وارد شده است.

معاون وزارت جهاد کشاورزی در امور باغبانی اظهار داشت: مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی دستور بررسی وضعیت کشاورزان و براورد خسارات در مناطق سیل زده را صادر کرده است که بنده به مناطق سیل زده حضور پیدا کرده ام.

وی جلسه مدیریت بحران شهرستان‌های آسیب دیده از سیل توسط وزیر کشور را خوب ارزیابی کردو گفت: در حال جمع آوری خسارات به طور دقیق هستیم، و بنا داریم بسته‌های حمایتی به سیل زدگان را در دولت مطرح و پرداخت کنیم. وی افزود: به تناسب دستگاه‌ها امیدواریم اقدامات عاجل خوبی انجام شود که بشود مشکلات مردم را مرتفع کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار