استاندار ایلام گفت: شیوه های سنتی در مقابله با قاچاق کالا اثربخش نیست و باید از سامانه های نوین بهره گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 10 January 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اظهار داشت: یکی از مباحث عمده در مبارزه با قاچاق کالا، بحث فرهنگ سازی است.

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ایشان فرمایشات مهمی در این راستا فرموده اند که می تواند راهکار عملیاتی برای پیشگیری باشد.

استاندار ایلام گفت: رسانه ها، صدا و سیما، جراید شنیداری و نوشتاری به سهم خود در ارتباط با فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا بسیار تاثیرگذار هستند.

بهرام نیا اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا هم روحیه جهادی لازم داریم و هم یک سیستم انگیزشی که یکی از راهکارهای آن حق الزحمه تشکیلاتی است که برای مبارزه با قاچاق انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: لازمه اینکه همه با هم، همراه و همسو و یک نگاه جهت دار داشته باشیم، استفاده از برنامه های دیجیتالی و برنامه ریزی با افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با کمک ابزار فناوری می تواند ما در رسیدن به اهداف یاری کند.

وی با اشاره به اینکه سیستم سنتی دیگر نمی تواند در این شرایط برای رسیدن به هدف جوابگو باشد، گفت: با کمک فناوری و در اختیار گرفتن داده های روز برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی کنیم.

استاندار ایلام اظهار داشت: یکی از مضرات عمده قاچاق کالا این است که باعث تعطیل شدن برخی از کارخانجات و بیکاری می شود به همین دلیل نیاز است باهم افزایی برای جلوگیری از قاچاق کالا تلاش کنیم.

بهرام نیا افزود: یکی از مصوبات دولت در سفر رییس جمهور به استان مقابله با قاچاق دام است که راهکاری به عنوان مصوبه پیدا کردند و قرار شد دام مازاد به صورت قانونی صادر شود که در حال عملیاتی شدن است.

وی اضافه کرد: اکنون در این شرایط خشکسالی که با کمبود علوفه مواجه این و عشایر و دامداران دچار ضرر و زیان می شوند اگر راهکار قانونی پیدا نکنیم دچار مشکل قاچاق خواهیم بود که در این زمینه رفع خلأهای مرزی ، هماهنگی بین عوامل مبارزه با قاچاق کالا باید مصوب و مد نظر قرار بگیرد.

بهرام نیا اظهار داشت: سازمان تملیکی با توجه به اینکه تا یک ماه می تواند نسبت به صدور احکام لازم اقدام شود، در خصوص کالاهای فسادپذیر باید در صدور احکام تسریع کند.

استاندار ایلام پلاک کوبی دام ها به منظور شناسنامه دار کردن آنها را یکی از راههای جلوگیری از قاچاق دام ذکر کرد.

وی همچنین خواستار انجام مکاتبه و پیگیری از طریق بانک مرکزی برای تاسیس صرافی یا نمایندگی در استان شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار