امام جمعه شهرستان کوار در رابطه با سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به‌همراه مدیرکل و نماینده به شهرستان کوار اذعان کرد: مشکلات مردم باید پیگیری شود وعده‌ها باید دنبال شود تا اعتماد افزایی شود در دولت قبل بخشی از اعتماد مردم آسیب دید باید جبران شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 15 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید گشول دره سیبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرکوار با بیان اینکه یکی از ابعاد زیربنایی تقوای الهی، اعتقاد به امام‌زمان و تعهد و التزام به این اعتقاد و اثربخشی این باور در زندگی است گفت: اسلام و نبوت پیامبر و امامان و امامت امامان معصوم جهان‌شمول و فراگیر است آنان نور الهی و هدایتگر و راهنمایان نصب‌شده از طرف خدا هستند امام‌زمان قیام خواهد کرد و حقوق ضایع‌شده الهی و حقوق اهل‌بیت را اقامه و ظلم را ازاله خواهد کرد.

حجت الاسلام گشول دره سیبی در ادامه افزود: اعتقاد به امام‌زمان در خانواده مایه امید و نشاط پویایی و دوری از انجماد و سردی و مایه حسن خلق و توجه به معنویت و دعا و توسل به امام‌زمان و موجب توجه به فرائض دینی و نماز و حجاب می‌گردد.

منتظران واقعی امام زمان

وی با اشاره به اینکه یک خانواده امام زمان یاور باید با عالمان واقعی و ولی فقیه ارتباط داشته باشدگفت: خانواده باید از خرافات و انحراف و بدعت پرهیز کند، اعتقاد به امام‌زمان موجب حلال‌خوری و ادای خمس و فقر زدایی و احترام به سادات می‌شود.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: بداخلاقی، طلاق نابجا، ظلم، اذیت، فحش، افسردگی، خودکشی، کشتن بی‌گناه، رباخواری، رشوه دادن و رشوه گرفتن، حرام‌خواری، بی‌نمازی، بی‌بندوباری، دزدی، بی‌عقلی و اعتیاد و ضرر زدن به خود و مانند آن در خانواده منتظر و جامعه منتظر امام‌زمان معنی ندارد.

تقوای الهی بهترین گنج و محکم‌ترین پناهگاه

حجت الاسلام گشول، تقوای الهی را بهترین گنج و محکم‌ترین پناهگاه و عزیزترین عزت دانست و ادامه داد: ما باید تقوای بهداشتی را رعایت کنیم و واکسن‌های لازم را دریافت کنیم و از ماسک استفاده کنیم تقوای اجتماعی و خانوادگی ایجاب می‌کند از خانواده خود مراقبت کنیم و نسبت‌به موضوع حجاب حساس باشیم و دیگران را نیز نهی‌ازمنکر کنیم.

وی گفت: تقوای اقتصادی باعث می‌شود به فکر فقرا باشیم و فقرزدایی کنیم تقوای مدیریتی باعث می‌شود مسئولان به مشکلات مردم بیش‌از پیش توجه کنند و برای کاهش مشکلات بیش‌از پیش تلاش کنند.

تقوای فرهنگی یعنی توجه به الگوهای بزرگ تربیتی

امام جمعه شهرستان کوار با تسلیت سالروز رحلت حضرت ام‌البنین اظهار داشت: باید به تکریم مادران و همسران شهدا بیش‌از پیش باید توجه شود حضرت ام‌البنین در ولایت ذوب‌شده بود و الگوی ایمان روحیه جهادی بصیرت ولایت‌مداری حضور در میدان تبیین وفاداری و ادب و معرفت است.

نهضت فدائیان اسلام در شکل‌گیری انقلاب تأثیر داشتند

حجت الاسلام گشول در ادامه خطبه ها گفت: شهید نواب‌صفوی و نهضت فدائیان اسلام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تأثیرات فراوانی داشتند نهضت فدائیان اسلام و شهید نواب‌صفوی سازمان و تشکیلات اسلامی و شبکه‌ای در کشور به وجود آورده‌اند و برای قانون اساسی پیش‌نویس تدوین کردند.

وی بابیان اینکه شهید نواب در کتاب راهنمای حقایق به آسیب‌شناسی مفاسد در ایران و بیان برنامه اصلاحی و سازوکارهای حکومتی پرداخته‌است ادامه داد: نهضت فدائیان اسلام بر فضای حوزه علمیه اثر گذاشت بر یاران حضرت امام اثر گذاشت و حضرت امام و مقام‌معظم رهبری به این شخصیت عالی‌قدر علاقه شدید داشته‌اند.

اعتماد به غرب مایه ذلت و پستی است

امام جمعه شهرستان کوار با اشاره به 26 دی‌ماه سالروز فرار شاه خائن از ایران گفت: از سرنوشت شاه خائن سرنوشت صدام جنایت‌کار سرنوشت رییس‌جمهور اخیر افغانستان و شواهد فراوان کودتاهای آمریکایی نشان می‌دهد اعتماد به آمریکا و غرب غلط است و وابستگی به اجنبی مایه ذلت و پستی است.

حجت الاسلام گشول در ادامه اظهار داشت: انقلاب رنگی ناکام در قزاقستان از توطئه براندازانه و شیطنت آمریکا پرده‌برداری کرد دولت مستکبر آمریکا هر جا نفوذ کند توطئه برانگیز و مفسده آور است

وی گفت: بسیج مردمی و فرهنگ مقاومت و دفاع عزت بخش مانع سلطه دشمن و مایه محو توطئه‌های دشمن است و غیرت دینی مردم غیور شهرستان کوار سرمایه ملی و دینی است.

امام جمعه شهرستان کوار، قرارگاه منطقه‌ای امامان جمعه شهرستان‌های کوار و فیروزآباد و قیر و کارزین و فراشبند را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شورای هم‌افزایی و همفکری و مایه تبادل تجربیات و پیگیری بهتر مطالبات مردم است.

وی با تاکید بر لزوم تاسیس شعبه پلاک‌گذاری در مرکز شهرستان گفت: مصوبات شورای ترافیک باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و عمل شود و سخت‌افزارهای لازم تامین گردد.

امام جمعه شهرستان کوار در رابطه با سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به‌همراه مدیرکل و نماینده به شهرستان کوار اذعان کرد: مشکلات مردم باید پیگیری شود وعده‌ها باید دنبال شود تا اعتماد افزایی شود در دولت قبل بخشی از اعتماد مردم آسیب دید باید جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار