علیرضا پاک فطرت در رابطه با افزایش تمایل ایرانی ها به خرید خانه در کشور ترکیه، گفت: با توجه به آمارهایی که در خصوص رتبه بندی کشورها به لحاظ امنیت سرمایه گذاری منتشر می‌شود ایران رتبه مناسبی در زمینه جذب سرمایه و امنیت سرمایه گذاری ندارد. لذا باید هم انتظار داشته باشیم که کشوری مانند ترکیه که جذابیت چندانی هم ندارد، سرمایه گذاران ایرانی را جذب کنند و مردم ایران هم با پول خود ریسک کرده و اقدام به خرید خانه در کشوری کنند که آینده دارایی آنها مشخص نبوده و ممکن است هنگام بروز رخدادی سند مالکیت آنها را لغو کند.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 18 January 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: علیرضا پاک فطرت در رابطه با افزایش تمایل ایرانی ها به خرید خانه در کشور ترکیه، گفت: با توجه به آمارهایی که در خصوص رتبه بندی کشورها به لحاظ امنیت سرمایه گذاری منتشر می‌شود ایران رتبه مناسبی در زمینه جذب سرمایه و امنیت سرمایه گذاری ندارد. لذا باید هم انتظار داشته باشیم که کشوری مانند ترکیه که جذابیت چندانی هم ندارد، سرمایه گذاران ایرانی را جذب کنند و مردم ایران هم با پول خود ریسک کرده و اقدام به خرید خانه در کشوری کنند که آینده دارایی آنها مشخص نبوده و ممکن است هنگام بروز رخدادی سند مالکیت آنها را لغو کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید در زمینه جذب سرمایه گذار و مباحث اقتصادی کشور پخته تر عمل کنند، ادامه داد: متاسفانه در حوزه مسائل اقتصادی به ویژه اخذ مالیات از مردم به نوعی شتاب زده عمل می‌کنیم. در دنیا از دارایی مردم مالیات اخذ نمی‌شود که ما اقدام به چنین کاری کردیم. در حال حاضر ترکیه با ایجاد برخی جذابیت‌‍‌ها سرمایه گذاران ایرانی را جذب می‌کند؛ ما نیز باید برای این امر امنیت سرمایه گذاری در کشور را افزایش دهیم.

وی بروکراسی اداری طولانی در حوزه ساخت و ساز مسکن را عاملی جهت کاهش تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز و سرمایه گذاری در کشور دانست و افزود: به عنوان مثال در شهری مانند شیراز که بنده حضور دارم و بروکراسی اداری را در دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت می‌کنم ، دریافت پروانه ساخت بسیار طولانی بوده و حدود یکسال زمان می‌برد.

پاک فطرت با اشاره به ضرورت تسهیل در صدور پروانه ساخت بیان کرد: طبق گفته یکی از سازندگان روند دریافت پروانه ساخت و پایانه کار ساختمان بیش از ساخت خانه‌ها انرژی و زمان می‌خواهد. طولانی بودن بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران بسیار خطرناک است؛ عوامل متعددی از جمله همین بروکراسی اداری نامناسب موجب شده برخی از انبوه سازان از کشور خارج شوند و در کشوری مانند کانادا اقدام به سرمایه گذاری و ساخت مسکن کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرفی برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری و جذب بیشتر سرمایه در حوزه مسکن، باید در نحوه انتخاب اعضای شورای های شهر نیز تجدید نظر کرده و از انتخاب اعضای سیاسی فاقد تخصص پرهیز کنیم. اعضای شوراها باید متخصص و اجرایی باشند برای این امر قانون شوراها و انتخاب اعضای آن باید اصلاح شود تا با بهبود وضعیت، مردم نیز به ساخت و ساز در کشور رغبت بیشتری پیدا کنند. /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار