از دست دادن حس چشایی و بویایی در اومیکرون یکی از راه‌های تمایز آن با بیماری آنفلوآنزا است.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 17 January 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر ایلامی متخصص عفونی و فلوشیپ گفت: امسال تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در مقایسه باپارسال چند برابر شده و تعداد مراجعه کنند گان به مراکز درمانی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سرفه، تنگی نفس، تب، درد عضلانی از علایم مشترک بیماری کرونا و آنفلوآنزا است افزود:از دست دادن حس چشایی و بویایی می‌تواند از راه‌های تشخیص ابتلا به او میکرون باشد، ولی راه دیگر شناخت این بیماری استفاده از تست سی پی آر و تست مخصوص او میکرون است که در حال حاضر در بیمارستان علی اصغر (ع) انجام می‌شود.
دکتر رضاییان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت، بیماری آنفلوآنزا در مقایسه با سال گذشته رشد داشته به طوری که از مجموع بیماران مشکوک به کرونا حدود ۲۵ درصد آن‌ها مبتلا به آنفلوآنزا بوده اند و این نشان از کم توجهی مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک است.
وی افزود: تست کرونا در استان انجام میشود و مشکلی هم برای این تست وجود ندارد، ولی برای سویه جدید او میکرون محدودیت‌هایی برای آزمایش هست که در صورت تقاضا و تمایل بیمار این تست هم انجام می‌شود.
دکتر رضاییان زاده ادامه داد: اگر مردم واکسیناسیون بخصوص دوز سوم را انجام ندهند ممکن است ما هم، چون اروپا و آمریکا و آفریقا دچار پیک خطر ناک شیوع بیماری او میکرون در کل کشور باشیم و ممکن است به یک مشکل و بحران بزرگ تبدیل شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار