مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در جلسه ای با نماینده مردم شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان استهبان گفت:باران رحمت الهی پهنه گسترده استان فارس را پوشش داد ولی این میزان بارندگی منابع آبی استان را در برابر بحران کم آبی ایمن نمی کند.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 17 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علی بوستانی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل این شرکت یکشنبه در جلسه ای با فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی و یوسف کارگر فرماندار شهرستان استهبان، ضمن بررسی آخرین روند آبرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان مذکور،

با ابراز خرسندی از نزول باران رحمت خداوند و بارندگی های مطلوب در روزهای اخیر، اظهار داشت: هرچند باران مناسبی در استان بارید اما کم آبی در منابع زیر زمینی ما بسیار عمیق است و نیاز به بارندگی های مناسب و مطلوب طی سالیان متوالی دارد تا جبران شود. بی تردید این میزان بارندگی منابع آبی استان را در برابر بحران کم آبی ایمن نمی کند و مردم ما باید همچنان در مصرف آب صرفه جو باشند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به وضعیت نامطلوب منابع آب ، همکاری مسئولین به منظور تخصیص و جذب اعتبارات عمرانی را خواستار شد که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان استهبان در خصوص پیگیری مسائل مطروحه جهت جذب اعتبارات لازم، قول مساعد دادند.

بر اساس آمارهای موجود ۸۲۵ روستا از ۲هزار و ۳۲۰ روستای تحت پوشش و ۳۳ شهر از ۱۰۹ شهر تحت پوشش شرکت آبفا فارس در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند و می‌بایست اقدامات پیشگیرانه برای گریز از بحران کم آبی دراین مناطق دنبال شود.

عدم بارش مطلوب باران در کشور در بلند مدت، طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده و تأثیر عمیقی بر منابع آب گذاشته است. در کوتاه مدت نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۶ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم.

برچسب ها: بارندگی ، خشکسالی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار