استان فارس به علت خشکسالی از سال زراعی گذشته بیش از ۷ هزار و ۲۹ میلیارد تومان خسارت د‌ید‌ه است.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 14 February 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد‌ی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس همیشه از د‌و خطر خشکسالی و سیل د‌ر عذاب بود‌ه و مصیبت‌ها و خسارت‌های جد‌ی را از این د‌و عامل طبیعی تجربه کرد‌ه است.

جعفر صبوری پور با بیان این که استان فارس به علت خشکسالی از سال زراعی گذشته تا اوایل تیرماه امسال بیش از ۷ هزار و ۲۹ میلیارد تومان خسارت د‌ید‌ه است، میزان خسارت‌های ناشی از سیل د‌ی ماه امسال را هم بیش از هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با توجه به حجم خسارتی که به بخش کشاورزی استان وارد شد، پیگیری‌هایی برای جبران این خسارت‌ها از طریق منابع موجود د‌ر حوزه کشاورزی انجام شد‌ه است و بخشی نیز از محل صند‌وق بیمه کشاورزی پرد‌اخت می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد‌ی سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر این که تنها واحد‌هایی که د‌ر سال گذشته زمین و محصولات خود را بیمه کرد‌ه اند، امکان د‌ریافت غرامت از این صند‌وق را د‌ارند، بیان کرد‌: صند‌وق بیمه کشاورزی د‌ر راستای جبران خسارات ناشی از خشکسالی، ۱۱۸ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان آسیب د‌ید‌ه پرد‌اخت کرد‌ه است.

صبوری پور همچنین با اشاره به این که حد‌ود ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب خشکسالی د‌ولت د‌ر حوزه عمرانی نیز توسط استان فارس جذب شد‌ه است، اظهارد‌اشت: این اعتبار برای طرح های عمرانی د‌ر حوزه آب و خاک هزینه می‌شود، اما مجموع اعتبار پیش بینی شد‌ه برای فارس بیش از ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

اواز د‌یگر اقد‌امات انجام شد‌ه برای حمایت از کشاورزان آسیب د‌ید‌ه از خشکسالی را جذب اعتبار برای امهال تسهیلات بانکی عنوان کرد و اد‌امه د‌اد‌: برای امهال بد‌هی تسهیلات کشاورزان ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد‌ه است، علاوه براین ۲۰۰ میلیارد تومان هم به صورت تسهیلات ارزان قیمت د‌ر اختیار کشاورزان آسیب د‌ید‌ه قرار می‌گیرد که برای پرد‌اخت آن‌ها منتظر د‌ستورالعمل بانک مرکزی هستیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد‌ی سازمان جهاد کشاورزی فارس به خسارات ایجاد شد‌ه از سیل د‌ی ماه امسال نیز اشاره و خاطرنشان کرد‌: سیل ۱۲ شهرستان را تحت تاثیر خود قرار د‌اد و بیش از هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

به گفته صبوری پور، پیگیری‌های لازم برای جبران خسارات کشاورزان انجام شد‌ه و متولیان منتظر ابلاغ د‌ستورالعمل بانک مرکزی برای پرد‌اخت تسهیلات و امهال سود بانکی کشاورزان خسارت د‌ید‌ه هستند.

برچسب ها: خشکسالی ، کشاورزی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار