رییس سازمان حج و زیارت از پیش‌ثبت‌نام سفر زیارتی سوریه در تمام استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 18 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی‌رضا رشیدیان گفت: با توجه به استقبال متقاضیان استان‌های مختلف برای این سفر زیارتی که به تازگی از سر گرفته شده است، به دفاتر زیارتی استان‌ها اعلام شد برای پیش ثبت‌نام متقاضیان این سفر معنوی اقدام کنند.

او با اشاره به درخواست دفاتر زیارتی برخی از استان‌ها برای اعزام زائران سوریه از شهرها و استان‌های خود، اظهار کرد: پس از آغاز دوباره این سفر زیارتی از تهران، دفاتر زیارتی شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، تبریز و کرمان خواستار برقراری سفر مستقیم به سوریه شدند.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: در این راستا تصمیم بر آن است تا روزهای آتی پیش‌ثبت‌نام زائران در همه استان‌های کشور آغاز شود و از این طریق، امکان احصاء تعداد متقاضیان هر استان فراهم شده و بر اساس آن تعداد پروازها برای هر استان پیش‌بینی شود.

رشیدیان با بیان این‌که در حال حاضر اعزام زائران به سوریه فقط از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود، گفت: پنج شرکت هواپیمایی دیگر نیز درخواست پرواز به سوریه را داشتند که با توافق صورت‌گرفته با طرف سوری و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی به‌زودی تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در خطوط هوایی ایران ـ سوریه افزایش خواهد یافت.

او همچنین با اشاره به سفر اخیر به سوریه که به همراه وزیر راه و شهرسازی انجام شد، یادآور شد: سامان‌دهی سفرها و توسعه تعاملات بین ایران و سوریه با توجه به تحولات ایجاد شده و امنیت موجود در سوریه در جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین درباره حضور بخش خصوصی و گردشگری نیز مطالبی مطرح شد که اجرایی شدن آن نیاز به جلسات کارشناسی دارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت، اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سوریه از روز دوازدهم دی‌ماه پس از دو سال توقف این سفرها با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، با همکاری و هماهنگی مسؤولان ایران و سوریه آغاز شد. رییس سازمان حج و زیارت چندی قبل در رأس هیأتی برای از سرگیری اعزام‌های زیارتی به سوریه سفر و با مقامات این کشور گفت‌وگو کرد. این دیدارها منجر به بستن تفاهمنامه‌ای برای اعزام یک‌صد هزار زائر ایرانی به سوریه در یک سال آتی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار