رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قدیم و " عوارض سبز" قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید، صنایع آلاینده باید سهم خود را بپردازند اما میزان آلایندگی هیچ‌گونه از صنایع تعیین تکلیف نشده و حق شهروندان در این زمینه تضییع شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 25 January 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،سید " وحید میرنظامی " عصر دوشنبه در بیست و ششمین صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود:پرداخت سهم عوارض آلودگی صنایع آلاینده بیش از پنج برابر بودجه شهرداری، اعتبار به استان مرکزی تزریق می کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: ۱۴ صنعت آلاینده میزان عوارض و سهم خود را به شهرداری پرداخت می‌کنند که شامل ۱۲ کوره آجرپزی، یک واحد کشتارگاه صنعتی و یک شرکت صنعتی است و این مهم باید مورد واکاوی شود که چرا مابقی صنایع سهم آلایندگی خود را پرداخت نمی کنند.
وی با تبریک ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) روز زن و بزرگداشت مقام مادر، یادآورشد: قانون فصل الاخطاب است و بر اساس قانون صنایع آلاینده مکلفند سهم یک در هزار عوارض فروش خود را در راستای ایجاد کمربند سبز، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری هزینه کنند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بر اساس اعلام مکاتبه مدیر کل وقت اداره حفاظت محیط زیست استان مرکزی در ۳۰ مردادماه سال گذشته، تعداد صنایع آلاینده استان از ۱۵۵ واحد به ۶۴ واحد کاهش یافته که این مهم باید تعیین تکلیف شود بر چه مبنا و پایش علمی صورت گرفته است.
میرنظامی اضافه کرد: چنانچه صنایع آلاینده سهم عوارض آلودگی ناشی از فعالیت خود را بپردازند بیش از پنج برابر بودجه شهرداری می‌توان اعتبار به استان مرکزی تزریق کرد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۷، اداره کل حفاظت محیط زیست استان موظف است پایگاه اطلاعاتی سنجش آلایندگی هوا را ایجاد و به صورت مستمر میزان سطح آلایندگی درج و به عموم مردم اطلاع رسانی شود.
میرنظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن شهر اراک، نیز گفت: بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی دولت مکلف است نسبت به تامین مسکن متناسب با نیاز شهروندان اقدام کند که اکنون اجرای این طرح در اراک محدودیت هایی برای تصمیم گیران ایجاد کرده که تابع طرح جامع اراک است چرا که اگر این پیوست مدنظر قرار می‌گیرد، به اراضی اوقافی نیازی نبود.
وی با اشاره به این‌که بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری تا پایان بهمن ماه از سوی شورای اسلامی شهر نهایی می‌شود، گفت: تمام فعالیت‌های مدیریت شهری در سامانه عیان، شفاف سازی و مطرح می‌شود و مردم می‌توانند در جریان تمام امور و فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی ششم کلانشهر اراک قرار گیرند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد: موانع حقوقی پارک شهید باهنر اراک رفع شده و آمادگی لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت تفریحی و گردشگری وجود دارد و همچنین گام‌های موثری نیز در راستای احیای منطقه ویژه گردشگری گردو برداشته شده و با جدیت در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار