کد خبر: ۱۰۲۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 01 February 2022

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد سه‌شنبه در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز در جمع مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی خوزستان از دستگاه‌های اجرایی خواست قیمت ها را در بازار رصد و کنترل کنند تا قیمت اجناس به صورت غیرمنطقی گران نشود.
وی با بیان اینکه مردم حق دارند از وضعیت گرانی و نبود نظارت ، نگران و ناراضی باشند افزود:وزیر کشور بر همسان سازی قیمت ها و کنترل بازار تاکید کرده و این استانداران هستند که باید با تشکیل کارگروه ویژه ، به ساماندهی بازار ورود کرده و اجازه ندهند عده‌ای دلال که خون مردم را می‌مکند به کار غیرشرعی و غیرقانونی خود ادامه دهند.
امام جمعه اهواز در ادامه به قیمت متفاوت هویج در بازار و به هم ریختگی قیمت آن اشاره کرد و افزود: در حالی که قیمت عمده فروشی هویج حدود ۲۰هزار ریال است در مغازه ها همین هویج هرکیلوگرم ۶۰هزار ریال دست مردم می رسد.
حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه برخی محصولات برای کشاورز مقرون به صرفه نیست که آن را از مزرعه برداشت کند گفت: قیمت همین محصول در بازار سربه فلک می کشد در حالی که کشاورز که زحمت اصلی تولید محصول بر دوش او است هیچ نفعی نمی‌برد و این دلال ها هستند که این آشفته بازار را درست کرده اند.
وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های نظارتی که تنها نظاره گر هستند و هیچ اقدامی برای عمل به وظیفه خود انجام نمی‌دهند افزود: مردم حق دارند از این وضعیت ناراضی باشند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با بیان اینکه دغدغه نخست مردم اقتصاد ، معیشت و گرانی بی ضابطه است اظهار داشت:بارها مقام معظم رهبری و رییس جمهور بر ساماندهی بازار و نظارت بر قیمت کالاها و برخورد بدون ملاحظه با تخلفات در بازار و گرانی تاکید کرده اند ولی در عمل اتفاقی نیفتاده است.
وی خطاب به مسئولان استان گفت: شما مسئولان کارگزارنظام اسلامی هستید و باید به مشکلات مردم رسیدگی کنید این وظیفه ای است که نظام بر دوش شما گذاشته است.
امام جمعه اهواز افزود:شما مسئولان باید کار را برای مردم آسان کنید و با هم افزایی و تعامل از مشکلات مردم گره گشایی کنید و مطمئن هستم چنانچه عزمی وجود داشته باشد مشکلات مردم حل شدنی است.

انتقاد از وجود سلاح غیرمجاز
امام جمعه اهواز در ادامه از وجود سلاح غیرمجاز در دست اشخاص و تیراندازی در مراسم های مختلف  انتقاد کرد و افزود: وجود سلاح در دست افراد غیرقابل قبول است.
وی گفت:تیراندازی در مراسم عزا و شادی به گونه‌ای که جان و سلامت مردم به خطر بیفتد و سبب ایجاد ترس و دلهره شود حکم محاربه را دارد.
حجت الاسلام موسوی فرد افزود:باید فکر اساسی برای جمع آوری سلاح غیرمجاز اندیشیده و با دارندگان سلاح برخورد قانونی و قضایی شود.                

ابراز تاسف از فوت یک استاد دانشگاه
حجت الاسلام موسوی فرد از فوت یک استاد دانشگاه آزاد اسلامی که هنگام فرار از گزیدگی سگ های ولگرد در برخورد با خودروی عبوری جان باخت ابراز تاسف کرده و با خانواده آن مرحومه ابراز همدردی نمود.
وی گفت: معضل سگ های ولگرد سال هااست مردم اهواز را رنج می دهد و صدمات و لطمات زیادی را به شهروندان وارد کرده است.
امام جمعه اهواز از نگهداری سگ در برخی منازل انتقاد کرد  وافزود: زندگی به سبک غربی ها و نگهداری سگ معضلی است که گریبانگیر ما شده است.
به گزارش ایرنا یکشنبه شب  دکتر مریم جوادپور استاد دانشگاه آزاد اسلامی اهواز پس از خارج شدن از ساختمان دانشگاه  مورد حمله چند سگ قرار گرفت.
این استاد دانشگاه برای رهایی از  دست سگهای ولگرد قصد فرار داشت که با خودرویی در خیابان تصادف کرده و به کما رفت و به علت مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار