نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مدیریت ناکارآمد در برخی از عرصه‌ها گفت: این مدیریت ناکارآمد جنگ در عرصه دشمن و کمک به دشمن است در حالی که مردم زیر فشار هستند. هم کیفیت بد و هم گرانی این بی‌عرضگی است مدیر باید عرضه تولید صحیح داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 04 February 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت سرهنگ رنجبر از نیروهای ناجا اظهار داشت: شهادت نیروی ناجا دل همه را غمگین کرده است اما چرا فردی به خود اجازه می‌دهد این چنین یک نفر دیگر را با قمه بزند، آیا گمان این است که انسان در دنیا رها شده و حساب و کتابی نیست.

وی بیان اینکه انسان در این دنیا رها نیست اما این مطلب در دنیای امروز مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: آن کس که این واقعه تلخ را رقم زده به زودی دستگیر و مجازات می‌شود اما آیا قیامتی نیست؟ باید به این نکته توجه کنیم و مردم دنیا را به این مسئله توجه دهیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه فرصت‌ها اندک است باید دقت خود را بیشتر کنیم، افزود: این باور که انسان رها است از کجا رقم خورد، پس از رنسانس در اروپا این چنین موضوعاتی مطرح و نتیجه‌اش این باور شد که انسان رها است و تمدن اروپایی و آمریکایی با این رهاشدگی بشر و اومانیسم پیش رفتند و آن را در میان دیگر فرهنگ‌ها نشر دادند.

وی با بیان اینکه انسان‌گرایی و انسان‌محوری را برای شهر نباید به کار برد، بیان کرد: انسان محوری غیر از خدامحوری است، شهر اگر می‌خواهد امن و از رفتارهای آسیب‌زا پاکیزه باشد باید خدامحور شود. تجربه شهرهای انسان‌محور در این زمینه موفق نبودند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بهترین جامعه برای اینکه بتواند این ناامنی‌ها را کنترل کند جامعه خدامحور است، عنوان کرد: باید این را باید باور کنیم و به دیگران هم بگوئیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: آنطرف دنیا عده‌ای مظلوم هستند در برابر پلیس‌هایی که خدا را قبول ندارند و این طرف دنیا پلیس‌هایی مظلوم هستند که به دست افرادی که خدا را قبول ندارند، به شهادت می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه باید خدامحوری را در جامعه رواج دهیم، تصریح کرد: باید این باور را ایجاد کنیم که خدا هم می‌داند و هم قدرت دارد که از ما انتقام بکشد، اگر این باور ایجاد شود کشتن یک انسان که هیچ؛ دانه‌ای از دهان یک مورچه به ظلم برداشته نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام با بیان شهادت حضرت امام هادی (ع) گفت: این مناسبت با توجه به شرایط کرونایی باید از سوی مردم گرامی داشته شود و ماه رجب شهادت امام موسی کاظم و احمدبن‌موسی(ع) نیز است که در این روز باید هر چه توان دارید به میدان بیاورید.

امام جمعه شیراز با اشاره به 19 بهمن ماه به نام نیروی هوایی افزود: افتخاری که همافران نیروی ارتش 19 بهمن 57 در محضر امام آفریدند و اطاعت از ولی فقیه را نشان دادند، سند افتخار نیروی هوایی، ارتش و مردم است.

وی با بیان اینکه روز جمعه هم 22 بهمن است، گفت: در راستای پاسداشت این روز همه باید به میدان بیایند که در این زمینه رعایت دستورات ستاد کرونا و شورای هماهنگی باید مورد توجه باشد.

امام جمعه شیراز افزود: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی که قابل مقایسه با دیگر امور نیست این است که خداگرایی را در مقابل انسان‌محوری و اومانیسم غربی برای بشر مطرح کرد، نخستین حکومت دینی پس از 300 سال پایه‌گذاری شد که این امر دستاوردی غیر قابل مقایسه است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دومین دستاوردی که آن هم جنبه دینی دارد، مسئله استقلال است گفت: از نگاه تاریخی ایران کشوری است که برای استقلال و عظمت خودش ایستاده است و این جنبه ملی دارد و از نظر عقلی نیز زیر بار ذلت زندگی کردن را هیچکس نمی‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به وضعیت دیگر کشورها از جمله افغانستان و عراق بیان کرد: در ایران هم با کاپیتولاسیون حضور داشتند و امام برای این قضیه سال 42 هزینه داد که امام را 15 سال تبعید کردند اما امروز استقلال به نحو کامل محقق شده است.

امام جمعه با بیان اینکه رهبری فرمودند که آمریکا باید از منطقه غرب آسیا خارج شود و راهی جز این نیست، گفت: استقلال و عظمت را با جمهوری اسلامی به دست آوردیم و امروز باید آن را حفظ کنیم اما از آن طرف رئیس‌ ابرقدرت شرق به مقام معظم رهبری ابراز ارادت می‌کند اینها نشان از استقلال، عزت و عظمت کشور است.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های دیگر هم دستاورد داریم، افزود: جنگ طولانی ملت ما مقابل استکبار و ظلم اکنون در 2 جبهه کار می‌کند و فعال است؛ یکی جبهه جنگ اقتصادی است در باب خودروسازی و لوازم خانگی رهبری گلایه کرد چرا برخی اینگونه رفتار می‌کنند که سبب گلایه رهبر شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مدیریت ناکارآمد در برخی از عرصه‌ها گفت: این مدیریت ناکارآمد جنگ در عرصه دشمن و کمک به دشمن است در حالی که مردم زیر فشار هستند. هم کیفیت بد و هم گرانی این بی‌عرضگی است مدیر باید عرضه تولید صحیح داشته باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه عرصه دیگر جنگ فرهنگی است، افزود: در این دو جبهه باید پیروز شویم تا انقلاب اسلامی به مرحله آخر برسد و نباید بهانه‌جویی کرد، امید است که تذکرات رهبر درباره صنعت به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار