سرپرست اداره کل امور مالیاتی فارس از راه اندازی سامانه مالیات بر خودرو‌های گران قیمت و لوکس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 05 February 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حمیدرضا محمد ابراهیمی گفت: تاکنون اطلاعات حدود ۵۵۰ هزار خودرو در سامانه مذکور بارگذاری و پیامک مشمولیت مالیات برای برخی از مالکان این خودرو‌ها ارسال شده و بزودی برای سایر مالکان خودرو‌های گران قیمت و لوکس نیز پس از راستی آزمایی اطلاعات هویتی، پیامک ارسال خواهد شد.
وی افزود : سامانه مالیات بر خودرو‌های گران قیمت و لوکس، در راستای اجرای مقررات بند (ش) تبصره (۶) ماده واحد ه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درباره محاسبه مالیات سالانه خودرو‌های سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی با تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل، راه اندازی شده است.

ابراهیمی درباره قابلیت‌های این سامانه گفت: نمایش تعداد و نوع خود رو به تفکیک خارجی و داخلی، نمایش ارزش خود رو به تفکیک خارجی و د اخلی و میزان مالیات، امکان چاپ قبض و پرد اخت آنلاین از طریق د رگاه بانک ملی ایران و واریز مستقیم مالیات به شماره حساب اد اره کل امور مالیاتی فارس، امکان ثبت اعتراض مؤد‌ی مالیاتی و همچنین امکان انتخاب اد اره کل تشکیل پروند ه از جمله قابلیت‌های این سامانه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون این سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir گزینه «مالیات خود رو‌های تحت تملک» د ر دسترس عموم مؤدیان مالیاتی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار