نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: برخی ارز دولتی می‌گیرند تا کالاهای استراتژیک وارد کشور کنند اما به جای واردات نیاز اساسی، خودروی لوکس وارد می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 09 September 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:علی اکبری با بیان اینکه در کشور شاهد رشد سو استفاده‌کنندگان از ارز دولتی هستیم، اظهار داشت: اینکه برخی ارز دولتی می‌گیرند تا کالاهای استراتژیک وارد کشور کنند اما به جای واردات نیاز اساسی کشور خودرو لوکس وارد می‌کنند اصلا قابل قبول نیست و مجلس نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزى مجلس با بیان اینکه یکی از نکاتی که سبب بروز مشکل در کشور شده مدیریت با نگاه دولتی و حاکمیتی است که با توجه به این نوع نگاه عرضه و تقاضا را از دست داده‌ایم، افزود: کنترل عرضه و تقاضا از نکاتى بوده که در سال‌هاى گذشته مورد بى اعتنایى قرار گرفته است.

وی گفت: مدیریت سختگیرانه در بسیارى از موارد باعث می‌شود که قدرت در دست کسانى بیافتد که تریبون یا سایر امکانات را در اختیار دارند و همین عاملی برای عدم نظارت صحیح بر این افراد و ایجاد رانت اطلاعاتی می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال تغییر در روند و چرخه اقتصادی هستیم باید متغیر زمان را نیز در نظر بگیریم و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این مولفه به اجرای قوانین اقتصادی امیدوار بود، خاطرنشان کرد: البته بهبود وضع اقتصادى نیاز به گذشت زمان دارد اما در این بخش نکاتی مانند تغییر سیاست‌ها و الگوی رفتارى دارای اهمیت است.

اکبرى افزود: فشار اقتصادی باعث شده که ما روزانه شاهد کشف بسیارى از محصولات در انبارهاى شخصى باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار