رستورانی در شیراز به دلیل سرایت شعله روشن هنگام طبخ غذا به چربی‌های انباشته شده در قسمت هواکش طعمه حریق شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 08 February 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد:در پی بروز آتش سوزی در قسمت هواکش یک رستوران، کارگران صبح امروز طی تماس با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، در خواست کمک کردند و در کوتاهترین زمان ممکن آتش نشانان ایستگاه ۲ ساعت ۶:۲۹ دقیقه صبح امروز به خیابان ستارخان اعزام شدند.
با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد حریق در آشپزخانه رستوران و از قسمت هواکش آغاز شده است و دود غلیظی از قسمت هواکش آن به بیرون زبانه می‌کشد.
آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز رستوران، و با توجه به حضور کارگران در محل ضمن تخلیه افراد با بکارگیری تجهیزات فردی و لوله‌های آبدهی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.
این حریق براثر سرایت شعله روشن هنگام طبخ غذا به چربی‌های انباشته شده در قسمت هواکش رستوران به وقوع پیوسته بود که قسمت عمده حریق در قسمت هواکش رستوران و در حال سرایت به طبقات بالایی بود.
تیم اطفایی در همان لحظات اولیه شعله‌های آتش را مهار و از وقوع حادثه‌ای جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آوردند.
خوشبختانه در این حادثه به هیچ فردی آسیبی نرسید.

توجه به این نکته ضروری است:
تمیز کردن سیستم تهویه و هود صنعتی در همه‌ی آشپزخانه‌های رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی الزامی است.
در هنگام پخت و پز مقداری از گاز‌های خروجی به صورت چربی در داخل کانال‌های تهویه رسوب می‌کند و مواد سرخ کردنی نیز چربی‌های چسبناکی از خود به جای میگذارند که می‌تواند به عنوان سوخت عملکرده و باعث گسترش آتش در داخل کانال تهویه هود شود.
تمیز کردن مرتب هود صنعتی، فیلتر‌ها و کانال تهویه ریسک آتش سوزی را به شدت کاهش می‌دهد.

برچسب ها: مهار ، آتش سوزی ، رستوران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار