استاندار خوزستان با اشاره به تدوین و تصویب سند توسعه استان گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای اجرای طرح توسعه خوزستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 08 February 2022

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز سه‌شنبه در جریان بازدید وزیر کشور از جزیره مینو در خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبات سفر دولت به خوزستان ۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت سه سال به این استان اختصاص می یابد که از این میزان اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه گذاری و حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه اشتغال و ازدواج جوانان این استان پرداخت می شود.

وی افزود:این اعتبار به تدریج به استان خوزستان اختصاص پیدا می‌کند که اولین تخصیص آن ۱۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که به خوزستان اختصاص یافت.

خلیلیان در ادامه به تشریح سفر ۲ روزه وزیر کشور به استان خوزستان پرداخت و گفت: وزیر کشور در سفر به آبادان و خرمشهر از نزدیک در جریان مسایل، مشکلات و پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا در این ۲ شهرستان قرار گرفت.

وی به حذف دژ خاکی از حاشیه اروندرود نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از این دژ خاکی برداشته شده ولی هنوز در اختیار مردم قرار نگرفته است که وزیر کشور با حذف کامل این دژ و بهره‌مندی اهالی از مزایای آن موافقت کرد.

خلیلیان ادامه داد: در این راستا بتدریج و مقطع به مقطع این دژ خاکی برداشته می‌شود و بعد از آسفالت و تامین روشنایی ساحل رودخانه اروند شاهد بهره‌برداری بیشتر مردم از آن خواهیم بود.

استاندار خوزستان گفت:در سفر وزیر کشور پیشرفت فیزیکی بیمارستان قلب خرمشهر ، اتمام بیمارستان طالقانی آبادان همچنین طرح های مرتبط با مبلمان و زیباسازی شهری در آبادان و خرمشهر مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر کشور روز سه‌شنبه با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وحیدی برای انجام سفری ۲ روزه به خوزستان، دوشنبه وارد اهواز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار