معاون هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی از آغاز دهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از امروز در استان خبر داد
کد خبر: ۱۰۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسن عابدی گفت:تاکنون هشت اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی تصریح کرد: 3‌ اثر از شهرستان بجنورد، 2‌ اثر از شهرستان اسفراین و از هر یک از شهرستان‌های شیروان، گرمه و جاجرم دو اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

وی گفت:این آثار طی دو روز و در مجموعه تئاتر تماشاخانه شمس و تالار گلشن در ساعت‌های 10، 12، 18 و دقیقه 30، و 20 روی صحنه می‌رود.

عابدی افزود: در روز نخست این جشنواره (سه‌شنبه 7 مهر)، نمایش‌های "پیچ تند"، "ارتفاعات"، "عزازیل"، "بشکسته‌ها" و در روز دوم (چهارشنبه 8 مهر) نیز نمایش‌های "کیف‌قاپ"، "برنده"، "یک قبیله تنهایی" و "آوازی نرم برای جهان" روی صحنه می‌رود.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز پنج‌شنبه 9 مهرماه از ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

عابدی تصریح کرد:محمود رضا رحیمی، آرش دادگر و ابراهیم گله‌دار زاده که از اساتید دانشگاهی و کارگردانان مطرح تئاتر کشوری به‌حساب می‌آیند داوری آثار این جشنواره را بر عهده‌دارند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی همچنین از حذف مسابقات منطقه‌ای در این مسابقات خبر داد و افزود: آثار برتر این جشنواره مستقیماً به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی می‌شود.

وی گفت:اجرای عمومی نمایش‌های "یک قبیله تنهایی به کارگردانی امین فرحی و نمایش "عزازیل" به کارگردانی محمد شاکری از روز جمعه 10 مهرماه با دو اجرا در تماشاخانه شمس آغاز می‌شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار