امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد گفت: انقلاب ما یک انقلاب الهی است و این انقلاب، زنجیر‌های وابستگی به غرب و آمریکا را از دست و پای ملت گسست.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 11 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما همه خواسته‌های اهل بیت (ع)، امام علی (ع)، امام حسین (ع) و همه انبیای الهی را محقق کرد که این خواسته حاکمیت الله بود.


وی افزود: آن‌ها می‌خواستند مردم در مقابل طاغوت بایستند و در عوض در برابر خدا خضوع و خشوع داشته باشند که این مهم در انقلاب ما محقق شد.


نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انقلاب ما در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های معجزه آسایی دارد و زنجیر‌های وابستگی و اسارت را پاره کرده ایم، تصریح کرد: یک سر این زنجیر به دست ما و یک سر آن به دست آمریکا بود، اما این زنجیر‌ها را گسستیم.


ناصری با اشاره به عمر ۳۵۰ سال گذشته ایران اظهار داشت: ببینید که در این مدت انگلیس و آمریکا چه جنایات که نکرده و چه چپاول‌ها که نکردند. آن‌ها همواره تلاش کردند ما را وابسته نگه دارند و اتفاقاتی را رقم زدند که ایران را سال‌ها وابسته و عقب مانده نگه داشتند و این مهم توسط گروه‌های مختلف از جمله خلبانان مطرح می‌شد.


وی ایرانیان را مردمی حاضر در صحنه و مقابل استکبار توصیف کرد و ادامه داد: همه این‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که امام ایستادگی کرد و اصرار داشت که شاه باید برود و این اتفاق افتاد و خداوند متعال ملت مسلمان ایران را یاری کرد.


امام جمعه یزد با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ما یک کشور با انقلابی نوپا بودیم و با ۵۰ کشور دنیا مواجه بودیم، افزود: اینکه یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد نشانه لطف و نگاه مثبت خدا به این انقلاب است، بنابراین باید آن را حفظ کنیم و اشتباه و خطای عده‌ای را نباید پای انقلاب بگذاریم.


وی تصریح کرد: امروزه دنیا گرفتار استکبار است، اما ملت ایران از چنگ استکبار رها شده و باید قدردان آن بوده و از آن صیانت کنیم. هرکس به هر طریقی به این انقلاب ضربه بزند، خسران دیده و هم به خود و هم به این مردم آسیب زده است.


ناصری خاطرنشان ساخت: امام خمینی (ره) نیز همواره در برهه‌های حساسی نظیر پیروزی انقلاب، آزادی خرمشهر و بسیاری از وقایع دیگر، پیروزی انقلاب را از توجه خداوند و نظر لطف الهی می‌دانست.


وی ادامه داد: ملت ایران تاکنون صبر و استقامت داشته و شک نداشته باشید که خداوند پاسخ صبر آن‌ها را می‌دهد و این دولت نیز با تلاش و توکل به خدا، مشکلات را حل و حق مردم را ادا می‌کند.


نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماه رجب ماه استغفار است، عنوان کرد: همه ما در زندگی کوتاهی بسیار داریم و نمی‌توانیم بندگی خدا را آنگونه که باید و شاید انجام دهیم. ماه رجب ماهی است که بتوانیم از کوتاهی‌های خود توبه کنیم و معرفت خود را افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار