معاون فرماندار بابلسر معتقد است در بسیاری از شاخص‌های عمرانی شاهد رشد فراوانی در شهرستان هستیم اما باید در کنار مسائل عمرانی به فکر ایجاد فضای سبز و تفریحی در روستا باشیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 29 September 2015
به گزارش تابناک مازندران ، رضا محسن پور صبح سه‌شنبه در جلسه توسعه روستایی با انتقاد از صندوق‌های توسعه روستایی اظهار کرد: صندوق‌های توسعه روستایی و تعاونی‌هایی که به‌منظور کمک به روستا تشکیل‌شده‌اند چه مقدار نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی افزود: ما ادعا داریم که شهرستان گردشگری هستیم و باید در این بخش‌بر اساس ظرفیت‌های موجود برنامه داشته باشیم.
معاون فرماندار بابلسر اذعان داشت: بانک‌های عامل در شهرستان همراهی خوبی دارند و باید برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در بخش توسعه روستایی توجه جدی صورت گیرد.
محسن پور بابیان اینکه باید حرمت و کرامت کشاورزان و باغداران حفظ شود گفت: شهرداران و مسئولین مربوطه برای عرضه محصول سالم با ساماندهی و ایجاد مناطق فروش محصولات کشاورزی کمک نمایند.
وی بابیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات خوبی را به مدد جویان اختصاص داده‌اند گفت: نیاز است تا مشاوره و نظارت درست در این حوزه داشته باشیم و به افراد در حوزه تولید و فروش محصولات کمک کنیم.
این مسئول تأکید کرد: باید برای هر روستا بر اساس نیازسنجی، ظرفیت‌های موجود را شناسایی و برنامه ریزی کرد.
معاون فرماندار بابلسر با اشاره به بخش شیلاتی در توسعه روستایی گفت: آبدندان‌های روستاها ظرفیت بالایی در ایجاد درآمد و اشتغال در روستاها داشته است.
در ادامه علیرضا رحیمیان بخشدار رود بست با ارائه گزارشی اظهار کرد: باید همه ادارات هماهنگ و به‌صورت هولدینگ عمل کنند تا بستر مناسب برای رشد و توسعه آماده‌سازی شود و معیارهای توسعه در روستا را باید با همکاری و همراهی دهیار و شورا مدنظر قرارداد.
در ادامه مسیب میر رمضانی بخشدار مرکزی بابلسر بابیان اینکه برای توسعه روستایی و دادن پروانه غیرمسکونی مسئولیت با بخشداران است اظهار کرد: در بحث توسعه روستایی برای هم‌افزایی و بالا بردن تولید و ایجاد اشتغال، صدور پروانه و مجوز لازم با هماهنگی و استعلام از دستگاه‌های مربوطه از وظایف بخشداران است.
مجتبی حبیب نژاد بخشدار بهنمیر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سند توسعه در بخش بهنمیر بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ تدوین‌شده گفت: در سند راهبردی توسعه بخش بهنمیر در افق ۱۴۰۴ آماده‌شده که بر توسعه روستایی توجه خاصی شده است.
وی در پایان گفت: کمیته‌ای تخصصی با توجه به آمایش سرزمینی و اطلاعات دقیق ظرفیت‌های شهرستان را شناسایی و با مشخص کردن راهبردها در چارچوب سیاست‌ها برنامه‌ها را تدوین و اجرایی کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار