رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به وجود دیدگاه‌های مختلف در خصوص وانت‌های عرضه میوه و تره‌بار، تاکید کرد که دیدگاه مدیریت شهری، ساماندهی این بخش است نه جمع‌آوری و برخورد با آنها.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 16 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مسعود زارعی چهارشنبه ۲۷ بهمن در حاشیه جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز، گفت: در خصوص وانت بارها دیدگاه متفاوت است بخشی از مردم می‌گویند چون آن‌ها میوه ارزان تر از مغازه ها به دستمان می‌رسانند وجودشان خوب است و بخشی هم از راه بندان‌های گاه و بی گاه آنها دل نگران هستند.

زارعی با بیان اینکه ارزان بودن قیمت محصولات عرضه شده توسط صاحبان وانت‌بارها باعث ایجاد جذابیت برای برخی مردم و تجمع در اطراف محل‌های توقف این خودروها در نقاط مختلف شیراز شده است، گفت: نکته مهم بحث توجه به نقاطی است که این وانت‌ها در آنجا توقف کرده و سد معبر می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان این که ساماندهی این وانت‌ها در دستور کار ما و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز قرار گرفته است، اضافه کرد: اما مورد دیگر اعتراض به حق صنف میوه فروش است که می‌گویند چرا ما این همه باید عوارض، مالیات و هزینه شهر را بدهیم تا بتوانیم یک مغازه کوچک را راه اندازی کنیم اما آنها تنها با یک وانت بار می‌توانند هر جا که خواستند به راحتی بایستند و کار کنند.

او گفت: در این ارتباط یک بار این موضوع را در کمیسیون خدمات شهری مطرح کردیم که در آن زمان سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز موظف شد اطلاعات جامع میدانی از تعداد این وانت بارها و محل استقرارشان را به تفکیک هر منطقه تهیه کرده و در کنار آن محل‌ها و زمین‌هایی را که می شود این وانت بارها را در آنجا ساماندهی کرد را هم شناسایی کند.

عضو شورای شیراز خاطرنشان کرد: در ادامه مقرر شد پس از شناسایی، فراخوانی برای آن‌ها منتشر شده و با صاحبان وانت بارها گفت و گو و نظرشان گرفته شود و اعلام شود که بنای ما ساماندهی است نه جمع آوری‌ و بعد با نظر خودشان در محل‌های مشخص شده ساماندهی شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان این که به هر حال این افراد هم قشری از جامعه هستند، گفت: شهرداری موظف است برای ساماندهی آن‌ها اقدام کند.

زارعی ادامه داد: به محض پایان جمع بندی بودجه سال آینده شهر، ساماندهی و تعیین تکلیف وانت بارها با محوریت مناطق و سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری شیراز در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز گفت: شهرداری را مکلف می کنیم با استفاده از تجربیات سایر مراکز استان‌ها مثل مشهد نسبت به ساماندهی اقدام کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار