سرپرست فرمانداری و رییس شورای بهداشت و سلامت بافق گفت: در قالب بسیج سلامت نوروزی، از ۱۵ اسفند سالجاری به مدت یک ماه، بازدید از اماکن عمومی مانند رستوران‌ها و پایانه‌های مسافربری از سوی شبکه بهداشت و درمان تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 21 February 2022

محمدعلی صمیمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم برنامه ریزی برای استقبال از مسافران نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر آمادگی و استقبال از مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: از هم اینک ۱۰ نوروزگاه در روستاها و مرکز این شهرستان برای نوروز ۱۴۰۱ فعال است.

وی با بیان اینکه شهرستان بافق یکی از ۳۰ شهر برتر گردشگری کشور به شمار می رود و در چندسال گذشته برای توسعه این صنعت در شهرستان اقدامات قابل توجهی انجام شده است اظهار کرد: فضای شهر و اماکن گردشگری باید ویژه‌تر رسیدگی شود و پنج روستای هدف گردشگری بافق ( قطرم ، شادکام، صادق آباد، باقر آباد و باجگان) برنامه‌هایی برای مسافران فراهم کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی در مورد بعضی مجموعه‌ها و کمپ‌های گردشگری کویری وجود دارد که قرار شد مدیریت و برنامه‌ریزی شود تا گردشگران نوروزی در شن و ماسه های منطقه صادق آباد و کمپ شن و شادن با خیالی آسوده در میحطی ایمن نوروزگردی کنند .

صمیمی، شهرستان بافق را یکی از قطب‌های گردشگری استان دانست و بیان کرد برای رفاه حال مسافران نوروزی و گردشگران، زیر ساخت‌های گردشگری مانند بوم گردی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، کمپ‌ها و از این قبیل مکان ها از سال‌های گذشته ایجاد شده است.

به گفته وی گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و اماکنی مانند موزه‌های فعال نیز بازدید داشته باشند.

رییس شورای بهداشت و سلامت شهرستان بافق تصریح کرد: مراکز واکسیناسیون کرونا به فعالیت خود در نوروز نیز ادامه می‌دهند و مرکز بهداشت شماره یک مرکز شهرستان برای ارائه خدمات بهداشتی، دندان پزشکی و آزمایشگاه فعال است.

صمیمی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر این شهرستان نیز آمادگی دارد که علاوه‌ بر تیم‌های عملیاتی و امدادی مستقر در سه راهی سه چاهون، در شعبه مرکزی نیز یک تیم برای پاسخگویی به موارد احتمالی مستقر کند.

امامزاده عبدالله (ع) ، مسجد جامع، میدان خان، خانه وحشی بافقی و نوروزگاه آبشار ، چنار باجگان، قلعه باستانی باقر آباد، تلماسه های صادق آباد، پیر قطرم ، مناظر چشم نواز شادکام از مهمترین مکان های گردشگری این شهرستان است.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار