رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در سال‌های اخیر اقداماتی از سوی افراد سودجو در حوزه املاک شهر انجام شده که شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 24 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، پارساییان گفت: این اقدامات بر خلاف قوانین شهرداری بوده و زمانی که شخصی یکی از این املاک مشکل دار را خریداری می‌کند بر اساس قوانین شهرداری موظف به پرداخت مبالغ هنگفتی می‌شود.


وی افزود: یکی از مشکل سازترن آنها، تفکیک غیرقانونی زمین و فروش آن است و افرادی که این املاک را خریداری می‌کنند اگرچه دارای سند شش دانگ باشد، باید مبلغ زیادی را تحت عنوان سرانه خدماتی ماده ۱۰۱ به شهرداری پرداخت کرده و این امر موجب اعتراض خریداران به شهرداری می‌شود در صورتی که مالک اولیه و تفکیک کننده زمین مقصر این امر است.


عضو شورای شهر یزد ادامه داد: موارد دیگری که افراد را با مشکل مواجه می‌سازد فروش زمین‌های با کاربری غیر و یا دارای کاربری باغ است که این مورد نیز موجب تحمیل هزینه بر خریدار می‌شود؛ در واقع چوب فرصت طلبی و بی وجدانی یک عده، بر شانه شهروندان ناآگاه به قوانین شهرداری فرود می‌آید.


پارساییان گفت: راه حل این معضل علاوه بر ورود دستگاه‌های قضایی و برخورد با عاملان این مسئله، فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان با قوانین شهرداری بوده که لازم است قبل از خریداری ملک و زمین به شهرداری مراجعه و با استعلام از وضعیت ملک و زمین از بدهی‌ها و جرایم آن آگاه شده و همچنین از خرید ملک به صورت وکالتنامه‌ای و یا به نام زدن سند از طریق قانون تسهیل اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار