معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز خبر داد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ابتلای ۵۸۶ هزار و ۴۷۷ نفر در خوزستان به بیماری از ابتدای وقوع همه‌گیری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 24 February 2022

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۱۲۵ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، یک هزار و ۲۷۹ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته، ۴۴ مورد بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تعداد بیماران از ابتدای وقوع همه‌گیری تاکنون در خوزستان به ۵۸۶ هزار و ۴۷۷ نفر رسیده است. 

علوی  با بیان اینکه اکثر بیماران، سرپایی هستند و تعداد بیماران بستری کاهش یافته است، گفت: در این مدت ۸۸ بیمار در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن پنج مورد کاهش در بستری‌ها داشته‌ایم. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل ۶ مورد افزایش داشته است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اکثر جان‌باختگان فاقد سابقه واکسیناسیون علیه کرونا یا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند یا دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. اکثر این فوتی‌ها مربوط به بیماران بستری دو سه هفته قبل بوده‌اند.

وی گفت: در این روز ۳ هزار و ۷۳ بیمار بهبود یافتند که تعداد بهبودیافتگان نسبت به روز قبل ۶۷ نفر افزایش یافته است. تعداد کل بهبودیافتگان نیز ۵۵۰ هزار و ۹۴۳ نفر و میزان بهبودی در استان خوزستان نیز ۹۴ درصد است.

علوی بیان کرد: ۲۱ هزار و ۸۵۹ بیمار نیز در حال گذراندن ایام قرنطینه خانگی هستند که از آن‌ها تقاضا داریم تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

وی  که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان افزود: تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۴۵۰ دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است بدین ترتیب پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال حدود ۸۵ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۹.۵ درصد است.

برچسب ها: کرونا ویروس ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار