مدیر شرکت مخابرات فارس گفت: امکان برقراری تماس تصویری از تلفن ثابت در استان فارس فراهم شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 26 February 2022

تابناک فارس به نقل از فارس:  فرشید ایزد‌ی از توسعه خدمات ارائه شده از سوی این شرکت در زمینه‌های تلفن ثابت، سیار (موبایل)، اینترنت خانگی‌ای د‌ی اس ال و همچنین ایجاد امکان ارائه سرویس وی د‌ی اس ال، در فارس و شیراز خبر داد.

وی گفت: با افزایش خدمات مخابراتی به خصوص فیبر نوری، سرعت اینترنت برای برخی مشترکان به خصوص مشترکان نزدیک به مراکز مخابراتی بسیار زیاد شده است.

مدیر شرکت مخابرات فارس اظهارداشت: با ارائه این خدمات اینترنت پر سرعت و جدید چنان چه مشترکان به دستگاه تلفن ثابت دارای فرمت خاص دسترسی د اشته باشند امکان برقراری تماس تصویری برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

ایزد‌ی با بیان این که بالاترین کیفیت اینترنت خطوط ثابت ۱۶ مگابایت بر ثانیه است، گفت: تأمین این میزان سرعت در اینترنت خانگی برای کسانی که فاصله زیاد‌ی با مرکز دارند، مقدور نیست. آن چه که در این زمینه موثر محسوب می‌شود، پارامتر‌های فیزیکی تأثیر گذار است.

وی با اشاره به تلاش مخابرات برای توسعه خدمات وی د‌ی اس ال گفت: این نسل از خدمات اینترنتی که نسبت به‌ ای د‌ی اس ال جدید‌تر محسوب می‌شود، به شدت نسبت به فاصله مشترک دریافت کننده خدمات از مرکز حساس است، اما در شرایط مطلوب امکان ارائه اینترنت ۸۰ مگابایت بر ثانیه سرعت وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه فارس با بیان این که تاکنون برای هزار و ۴۵۷ مشترک، خدمات وی د‌ی اس ال ارائه شده است، گفت: بستر خدمت دیگری با عنوان یو اف بی نیز برای مشترکان در شیراز فراهم است که قابلیت دسترسی به اینترنت پرسرعت تا ۹۰۰ مگابایت بر ثانیه را هم می‌تواند فراهم کند.

ایزد‌ی با یادآوری این که تأمین و ارائه این نوع خدمت، مستلزم اجرای خط فیبرنوری تا درون ساختمان محل سکونت یا استقرار مشترک است، گفت: هنوز فیبر نوری در کلانشهر شیراز کامل نشده، اما علی رغم آن، امسال هزار و ۶۹۸ مشترک خدمات اینترنت پرسرعت یو اف بی را دریافت کرده اند.

وی همچنین از اجرای ۲۲۵ کیلومتر فیبرنوری خبرداد و گفت: بر اساس برنامه شرکت ملی مخابرات، سهم استان فارس ساخت ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری بوده که تاکنون ۵۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است و امیدواریم باقی مانده نیز تا پایان زمان برنامه ریزی شده اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار