رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک گفت: آتش سوزی شبانه انبار علوفه در روستای معصومیه با حضور آتش نشانان دو ایستگاه از اراک و آتش نشانی خیرآباد مهار و خاموش شد و از سرایت به منازل مسکونی مجاور آن جلوگیری به عمل آمد.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 27 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی افزود: در ساعت ۱۹:۰۵ دقیقه بامداد روز گذشته شنبه ۷ اسفندماه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک با دریافت خبر بروز آتش سوزی در انبار علوفه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای شماره ۲۲ و ۱۱ را به ترتیب از کوی صنعتی و کوی الغدیر روانه محل حادثه در جاده تهران، روستای معصومیه کرد.
وی گفت: محل حادثه یک انبار مملو از علوفه پرس شده بود که در شب گذشته به دلیل نامعلوم طعمه حریق شده بود.
وی با بیان اینکه دود ناشی از این آتش سوزی از فاصله دور قابل مشاهده بود ادامه داد‌: در کنار محل آتش سوزی، منازل مسکونی وجود داشت که هر لحظه امکان سرایت آتش به آنها می رفت و در صورت سرایت آتش، ضمن بروز خسارت های مالی زیاد و نیز به خطر افتادن جان اهالی منزل، عملیات مهار و خاموش سازی آن نیز سخت و دشوار می شد.
وی یادآورشد: آتش نشانان با تجهیز خود به لوازم حفاظت فردی و دستگاه های تنفسی، به چند گروه تقسیم شده و از چندین جهت و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی مشغول مهار و خاموش سازی آتش شدند.
آقازیارتی با اشاره به اینکه نیروهای آتش نشانی خیرآباد نیز در این حادثه حضور مؤثر داشتند، اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، چند دستگاه لودر و کامیون به محل حادثه اعزام تا اقدام به جابجایی علوفه ها از محل حادثه کنند.
وی گفت: پس از نزدیک به ۴ ساعت عملیات نفس گیر توسط آتش نشانان اراک و خیرآباد، این آتش سوزی به صورت کامل مهار و خاموش شد و نیروهای عملیاتی با اطمینان از عدم وجود هر گونه آتش پنهان به عملیات خود خاتمه داده و به ایستگاه های خود بازگشتند.
گفتنی است این آتش سوزی خسارت های مالی زیادی از خود به جای گذاشت اما خوشبختانه مصدومی در پی نداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار