مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی اهواز:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی «کشاورزی پایدار، علم محور و مبتنی بر محیط‌زیست» را سه ویژگی بارز فعالیت این شرکت در کنار تولید و ایجاد اشتغال برشمرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 27 February 2022

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری امروز شنبه (هفتم اسفندماه) در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی اهواز، با بیان این مطلب گفت: نیشکر در صدر تولیدات کشاورزی خوزستان است و نیمی از محصولات کشاورزی این استان را تشکیل می‌دهد.

از مجموع بالغ بر ۱۴ میلیون تن محصولات زراعی و باغی استان که باعث شده این استان در صدر تولید‌کنندگان کشاورزی کشور قرار بگیرد، بیش از هفت میلیون تن آن نیشکر است.

وی رسیدن نیشکر به چنین جایگاهی را محصول حرکت مستمر این صنعت در مدار علم عنوان کرد و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را یک دانشگاه بزرگ نشر دانش کشاورزی نامید.

به گفته دکتر ناصری، این صنعت با ۸۴ هزار هکتار «مزارع هوشمند» و روش‌های نوین در «داشت، کاشت و برداشت»، نام و آوازه‌اش در منطقه به عنوان صنعتی پیشرو در کشاورزی، طنین‌انداز شده و توانسته با وجود متخصصان خود، در نشر کشاورزی به منظور توسعه پایدار فعالیت کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، توجه به محیط زیست، نوآوری و خلاقیت در صنعت را دو رویکرد شرکت توسعه نیشکر در حوزه کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: نوآوری و خلاقیت در خدمت اهداف تولید و محیط زیستی این شرکت است و در همین زمینه به منظور افزایش برداشت سبز، با تکیه بر توان و علم داخل، چندین دستگاهای دروگر نیشکر بومی سازی شده است.

گام‌های محیط زیستی این شرکت صرفا به برداشت سبز مزارع نیشکر محدود نمی‌شود بلکه گستره‌ای از تصفیه‌خانه‌های صنعتی و کارخانه‌های جدید را نیز در برمی‌گیرد و دریافت عنوان صنعت سبز کشور از سوی سازمان محیط زیست نیز حاکی از رویکرد محیط زیستی صنعت نیشکر است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، حذف سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی از مزارع نیشکر با استفاده از کنترل بیولوژیک را اقدامی مهم در عرصه کشاورزی برشمرد که این صنعت را در رده‌ی صنایع دوستدار محیط زیست قرار داده است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود، تلاش برای سازگاری هر چه بیشتر کشت نیشکر با شرایط آب و هوایی و اقلیمی خوزستان را اقدام دیگر این شرکت در حوزه کشاورزی عنوان کرد که در حال حاضر با استفاده از واریته‌های جدید و سامانه‌های نوین آبیاری در حال انجام است.

وی از شیوه آبیاری «هیدروفلوم» مزارع نیشکر به عنوان مدرن‌ترین شیوه آبیاری دنیا یاد کرد و تاکید نمود که استفاده از این روش موجب افزایش بهره‌وری آب در صنعت نیشکر شده است.

در کنار روش آبیاری هیدروفلوم، سامانه آبیاری قطره‌ای و بارانی به صورت پایلوت نیز در این صنعت، در دست اجراست تا پس از پشتِ سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه، در سطحی وسیع به کار گرفته شود.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری، گلخانه‌ای و باغبانی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور، آبزیان، دارو‌های دامپزشکی و صنایع وابسته تا هشتم اسفندماه در محل نمایشگاه‌های دائمی اهواز برپا است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری، ظرفیت‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار