مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: نخلستان‌های شهرستان خنج همچنان درگیر آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما است.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 08 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی علی پور گفت: نخیلات شهرستان خنج حدود ۴ سال است که میزبان این مهمان ناخوانده است و تاکنون ۸۷۰ درخت آلوده شناسایی شده که از این تعداد ۸۱۰ درخت تیمار و مابقی امحا شده است.

به گفته او اگر خسارت این آفت جدی گرفته نشود با توجه به قدرت تهاجمی و تولید نسل زیاد می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به باغداران نخل خرمای شهرستان تحمیل کند.

این مقام مسئول گفت: مهم‌ترین راه کنترل آفت مذکور از مسیر همکاری همه جانبه‌ی باغداران این شهرستان و شهرستان‌های همجوار با کارشناسان جهاد کشاورزی می‌گذرد و در این راستا واحد حفظ نباتات مدیریت شهرستان خنج با در دستور کار قرار دادن طرح جامع مدیریت کنترل آفت مذکور در سال ۱۴۰۰ و آموزش همگانی باغداران سعی در کنترل و ریشه کنی این آفت در شهرستان در آینده‌ی نزدیک و با هدف کاهش هزینه‌های ردیابی و مبارزه با آفت را خواهد داشت.

علی پور گفت: باغداران شهرستان ضمن رعایت بهداشت باغ تمامی موارد قرنطینه‌ای توصیه شده جهت کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنایی را از جمله جلوگیری از هرگونه جابجایی پاجوش و سایر اندام‌های گیاهی آلوده را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک به آلودگی را به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی و یا مدیریت شهرستان گزارش کنند.

سوسک سرخرطومی حنایی یکی از مهمترین آفات نخلستان‌های خرما در ایران و جهان است که در صورت عدم توجه جدی باغداران می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به اقتصاد کشاورزی وارد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار