مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه شهرستان جهرم نیز در شهریور ماه سال جاری در لیست شهرستان های آلوده به آفت قرنطینه ای و خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی قرار گرفته است، ابراز کرد: تاکنون شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله گراش، اوز، خنج، قیرو کارزین و لامرد به سوسک سرخرطومی حنایی خرما آلوده هستند.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ 17 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: حمید دبیری با بیان اینکه آفت قرنطیه ای مذکور از اردیبهشت ماه سال 1396 در این استان شناسایی شده است، تصریح کرد: از تعداد مذکور، 2616 اصله نخل پس از تیمار، درمان و متاسفانه 269 اصله امحا شد.

وی با بیان اینکه شهرستان جهرم نیز در شهریور ماه سال جاری در لیست شهرستان های آلوده به آفت قرنطینه ای و خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی قرار گرفته است، ابراز کرد: تاکنون شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله گراش، اوز، خنج، قیرو کارزین و لامرد به سوسک سرخرطومی حنایی خرما آلوده هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های پیشگیری از گسترش آفت مذکور به مناطق سالم، عدم نقل و انتقال پاجوش خرما در سطح مناطق آلوده است، افزود: پست قرنطیه در برخی از شهرستان ها ایجاد شده و در سایر شهرستان های آلوده نیز در دست اقدام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه این سازمان با هماهنگی دستگاه های قضائی و انتظامی نسبت به برخورد قانونی با متخلفین اقدام می نماید، ابراز کرد: امید است باغداران محترم با مشورت کارشناسان قبل از هر گونه جابجایی پاجوش از سلامت باغ های محل تامین پاجوش اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار