امام جمعه شهرستان کوار با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دو فریضه مهم و سرنوشت‌ساز و جامعه پرداز است گفت: دشمن برای از بین بردن حجاب و پایمال کردن ارزش‌ها و لگدمال کردن دین، طرح چهارشنبه‌های سفید را در پیش گرفته‌است.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 12 March 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌ مجید گشول، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان کوار در خطبه اول با بیان اینکه ما نسبت‌به امام‌زمان ۲ وظیفه، شناخت و یاوری داریم گفت: درباره یاری امام‌زمان باید عرض کنم آن حضرت را با قلب با زبان با عمل و رفتار می‌توانیم یاری کنیم.

خطیب جمعه شهرستان کوار ادامه داد: با زبان، تبیین شئون و فضایل و صفات و کرامت‌های آن حضرت، همچنین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌ویژه نسبت‌به بستگان و آشنایان و نیز جذب ناآگاهان و غافلان با زبان نرم، صداقت در گفتار، گفتار نیک و پسندیده و خیر و پرهیز از گناهان زبانی، پاسخ‌گویی به شبهات دینی و اعتقادی، بیان مظلومیت اهل‌بیت،دعا برای فرج امام‌زمان از مواردی است که با آن می‌توانیم امام‌زمان را یاری کنید.

وی پرهیزکاری، تلاش، پاکدامنی، پایداری و استواری را از راه های یاری امام‌زمان برشمرد و افزود: استقامت در راه حق و حفظ تقوای الهی یاری امام‌زمان است زیرا هدف امام‌زمان اقامه تقوی و برپا کردن حق و عدل است و هر چه به عدالت نزدیک شویم و از ظلم پرهیز کنیم به اهداف امام‌زمان نزدیک‌تر شده‌ایم.

حجت الاسلام گشول اظهار داشت: رعایت تقوای بهداشتی، پرهیز از اسراف در مصرف آب ، توجه به فقرا، مشارکت در رزمایش‌ کمک‌های مؤمنان و گره‌گشایی از کار نیازمندان، زیرمجموعه تقوای الهی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دو فریضه مهم و سرنوشت‌ساز و جامعه پرداز است گفت: دشمن برای از بین بردن حجاب و پایمال کردن ارزش‌ها و لگدمال کردن دین، طرح چهارشنبه‌های سفید را در پیش گرفته‌است.

امام جمعه کوار بیان کرد: هتاکی پرده‌دری و کشف حجاب، کمک به اهداف دشمن و از منکرات علنی است این‌که موتورسواران هتاک و پرده‌در و گستاخ به همراه دختران بی روسری و بدون پوشش در جامعه مانور دهند و با افراد ناهی از منکر نیز درگیر شوند و آنان را ضرب‌وشتم کنند مایه وقاحت و شرمساری است و از نیروی انتظامی، اطلاعات، دادستان، سپاه و شورای تامین، این موضوع را به‌جد پیگیری کنند و جلوی تکرار این منکرات را بگیرند.

حجت الاسلام گشول ادامه داد: هتاکی و پرده‌دری و کشف حجاب امنیت اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد و کمک به اهداف سیاه دشمن است چون دشمن نمی‌خواهد در جامعه حیا‌و حجاب و پوشش باشد، دشمنان می‌خواهند جامعه ما درگیر انواع آلودگی‌ها پرده‌دری‌ها و پایمال کردن احکام دین باشد.

شهدا مظهر عقلانیت دینی و مدافع حقانیت و عدالتند

وی با گرامی داشت ۲۲ اسفند سالگرد تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام است گفت: روز بزرگداشت شهدا، روز زنده نگه‌داشتن نام و یاد و راه و اهداف شهداست و منحصر به این روز نیست و زنده نگه‌داشتن نام و یاد و راه شهدا کمتر از شهادت نیست، فرهنگ شهادت، فرهنگ ایثار و فداکاری و اهمیت دادن به سرنوشت جامعه است و در مقابل فردگرایی و سودجویی غربی است.

خطیب جمعه کوار با تبریک اعیاد و ایام ماه شعبان، به‌ ولادت امام حسین و روز پاسدار اشاره کرد و افزود: سپاه یک نهاد ولایی انقلابی جهادی مردمی بصیر پربرکت و آماده‌است که آثار و برکات فراوانی در موضوع محرومیت‌زدایی خدمات اجتماعی بصیرت‌افزایی داشته‌است و این راه پرافتخار را با قوت ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام گشول گفت: هفته منابع طبیعی را گرامی می‌داریم و به همه دست‌اندرکاران منابع طبیعی مدیریت محترم همکارانشان خداقوت می‌گویم و نباید فراموش کرد که طبیعت مادر ماست، احترام طبیعت را باید نگه داریم اراضی ملی، ملک خصوصی و شخصی نیست و همچنین باید از حریق و آتش‌سوزی در طبیعت پیشگیری شود، از بسیج سازندگی، سپاه، گروه‌های جهادی و ستاد بحران و منابع طبیعی و همه عزیزانی که برای اطفای حریق زحمت‌کشیده و می‌کشند قدردانی می‌کنم.

جهاد تبیین ضرورت دارد

وی اظهار داشت: سنگین‌ترین عملیات تحریف دشمن این است که نظام را ناکارآمد نشان دهد و جهاد تبیین برای گفتمان سازی برای توصیه به‌حق و صبر برای دشمن‌شناسی لازم است و تبیین روشنگری بدون هزینه است، تبیین مشخص کردن اهداف اولویت‌ها و مایه شناخت دوست و دشمن است.

امام جمعه کوار با اشاره به این نکته که رژیم مافیایی آمریکا بحران‌زا و بحران زیست است افزود: از سال ۱۹۴۵ تا ۲۰۰۱ میلادی از مجموعه ۲۴۸ درگیری نظامی که در ۱۵۳نقطه جهان رخداد، آمریکا ۲۰۱ جنگ را آغاز کرد یعنی ۸۱ درصد، یعنی هرسال ۴ جنگ را بر جهان تحمیل کرد و بخش فراوانی از درآمدهای اقتصادی آمریکا از فروش تسلیحات نظامی به دیگر کشورها است.

حجت الاسلام گشول ادامه داد: ایران اسلامی به لطف الهی و تلاش و همت فرزندان ملت در سپاه، اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می‌دهد و برای جمع‌آوری اطلاعات رصد وضعیت پیش‌بینی سیل و حوادث طبیعی و کاربردهای نظامی و امنیتی این ماهواره در مدار قرار گرفته‌است، این یعنی غلبه بر دشمن.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواست ما را در زمین قفل و مهار کند اما فرزندان و اندیشمندان و تلاشگران این ملت در هوافضای سپاه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده‌اند افزود: توافق نهایی در مذاکرات وین فقط با قبول شروط ایران امکان‌پذیر است اگر راست می‌گویند تحریم‌ها را بردارند و برای رفع تحریم‌ها و پایداری توافق تضمین دهند تا راستی‌آزمایی شود.

خطیب جمعه کوار عنوان کرد: جنگ اوکراین و روسیه یک جنگ ساده نیست جنگ فکری و ایدئولوژیک در سطح قدرت‌های اصلی نظام بین‌الملل است، غرب تماشاگری ناتوان و شعاردهنده است، غرب و ناتو قابل‌اعتماد و اتکا نیستند.

حجت الاسلام گشول افزود: بحران اوکراین غرب را در موضع ضعف قرار داد مراودات تجاری ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر و فدراسیون روسیه و باز شدن بازارهای جدید، تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند.

وی ادامه داد: بیش‌از ۷ دهه و بعد از جنگ جهانی دوم تا حالا صاحب‌نظران علوم سیاسی در غرب القا می‌کردند جنگ برای کشورهای جهان سوم است برای آمریکای جنوبی آفریقا و آسیاست اما اولین جنگ ۲ کشور اروپایی جنگ بین اوکراین و روسیه نشان داد معادلات سیاسی به‌هم‌ریخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار