معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی یزد با بیان اینکه سالانه ۱۶ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می شود گفت: این میزان گوشت به اندازه مصرف استان است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 12 March 2022

به گزارش ایرنا مهدی غیب الهی روز شنبه در بازدید خبرنگاران از کشتارگاه صنعتی مهریز افزود: این استان از لحاظ توسعه زیر ساخت پرورش دام سبک و سنگین در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی تعداد کشتارگاه های صنعتی استان را ۲ باب بیان کرد و اظهار داشت: در کشتارگاه صنعتی مهریز روزانه بیش از ۱۴۰۰ راس دام سبک و ۱۲۰ راس دام سنگین ذبح می شود که بخشی از گوشت قرمز استان را تامین می کند.

غیب الهی با اشاره به تولید گوشت مرغ در استان گفت: اکنون روزانه ۱۵۰ تن گوشت گرم مرغ وارد بازار مصرف استان می‌شود که یک سوم آن مازاد بر نیاز استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان این اطمینان می دهیم در ایام نوروز و رمضان هیچ گونه کمبودی در زمینه مواد پروتینی در استان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی یزد تعداد مجتمع های دامداری استان را ۹۳ باب بیان و اظهار کرد: در این واحدها بیش از ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار دام سنگین پرورش داده می شود.

وی تامین نهاده های دام و طیور و پرداخت تسهیلات را از جمله حمایت سازمان جهاد کشاورزی از دامداران ذکر و گفت: دامداران استان در سالجاری به علت خشکسالی در زمینه تامین علوفه با مشکل جدی روبرو بودند زیرا ۸۰ درصد علوفه آنها از خارج استان وارد می شود.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی در زمینه نهاده های دامی با ارز دولتی بیش از ۸۰ درصد نهادهای دام سنگین و ۳۰ درصد دام سبک بین دامداران استان توزیع کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی یزد یادآور شد: حدود ۱۳ هزار نفر در مجتمع های دامداری و مرغداری ها استان اشتغال دارند.

۷۰ درصد نیروهای کشتارگاه صنعتی مهریز افراد بهبود یافته از اعتیاد هستند

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی مهریز گفت: این واحد با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۲۷ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید.

مهدی ناصر بافقی ظرفیت هر شیفت این واحد را ۲ هزار و ۴۰۰ راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین بیان کرد و افزود: اکنون در هر شیفت کاری یکهزار و ۴۰۰ راس دام سبک و حدود ۱۲۰ راس دام سنگین در آن ذبح می شود.

وی با اشاره به تامین نیرو در این کشتارگاه گفت: حدود ۴۰۰ نفر در این واحد مشغول بکار هستند که ۷۰ درصد آنها افراد بزهکار و معتاد بهود یافته هستند که با آموزش آنها و کمک به ترک اعتیاد در این واحد کار می کنند.

سالانه ۱۶ هزار تن گوشت قرمز در یزد تولید می‌شود

وی خاطر نشان کرد: بخشی از این افراد در داخل مجموعه خوابگاه دارند و ساکن هستند و از بیمه و حقوق اداره کار برخوردارند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی مهریز با اشاره به حضور ۲ دامپزشک در این مجموعه یادآور شد: نظارتهای دقیق دامپزشکی و بهداشت بر کشتار ما وجود دارد؛ اکنون دو خط کشتار دام سنگین و چهار خط دام سبک در این مجموعه فعال است.

نایب رییس هیات مدیره و قائم مقام کشتارگاه صنعتی مهریز هم گفت: این واحد یکی از مجهزترین کشتارگاه صنعتی کشور است که دارای تجهیزات مدرن و سالن های مختلف است.

جواد دشتی از وجود سیستم تصفیه آب خون و استفاده آن در فضای سبز ، سیستم بسته بندی سیرابی ، کله و پاچه ، جگر و مغز ، سردخانه ، واحد بسته بندی گوشت ، مجموعه بسته بندی کود دام ، قرنطینه و میدان دام در این مجموعه خبر داد و گفت: هر سه ماه یکبار خروجی آب تصفیه خانه توسط بازرسان اداره کل محیط زیست مورد آزمایش قرار می گیرد و خوشبختانه تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز استان توسط این واحد تولید می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار