سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی ریوی از برگزاری نوروزگاه ۱۴۰۱ در این محوطه باستانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 15 March 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدجواد جعفری اظهار کرد: پیرو بخشنامه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مبنی بر برگزاری مراسم نوروزگاه در پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور، مراسم آئینی نوروزگاه سال ۱۴۰۱ در محل محوطه تاریخی ریوی برگزار می‌شود.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی ریوی ادامه داد: این مراسم با هدف پاسداشت آئین‌های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همکاری مردم و مسئولین شهرستان مانه و سملقان در ایام نوروز با محوریت برنامه‌های مختلف آئینی و سنتی برگزار خواهد شد.

جعفری گفت: با توجه به شواهد باستان‌شناختی، ریوی یکی از مهم‌ترین محوطه‌های دوران تاریخی شمال شرق کشور است که پژوهش‌های باستان‌شناسی هدفمند در آن می‌تواند موجب ارتقای شناخت ما از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در استان شود.

وی در پایان گفت: تا کنون ۹ فصل فعالیت‌های باستان‌شناسی در محوطه تاریخی ریوی انجام شده که سه فصل آن توسط کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان بوده و شش فصل نیز به‌صورت مشترک با همکاری مؤسسه باستان‌شناسی آلمان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار