مسئول ستاد مردمی راهیان کربلای بابل گفت: سایت اختصاصی ستاد مردمی راهیان کربلای بابل برای فعالیت در این حوزه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 30 September 2015
به گزارش تابناک مازندران حسین راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان بابل با اشاره به برنامه‌های این ستاد برای مراسم جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی امسال، اظهار کرد: ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی بابل با نام ستاد راهیان کربلا با حمایت دستگاه‌های فرهنگی مازندران و با حضور جمعی از فعالان مجرب در حوزه‌های فرهنگی و زیارتی تشکیل شده است.
وی افزود: راهپیمایی اربعین حسینی در سال گذشته با حضور بیش از 20 میلیون زائر حسینی انجام شد که امسال با توجه به فضای عمومی جوامع اسلامی پیش‌بینی می‌شود این حضور با تعداد چشمگیرتری از سوی زائران حسینی صورت گیرد.
مسئول ستاد مردمی راهیان کربلای بابل با بیان اینکه انتقال پیام عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) مهم‌ترین رسالت ما در اربعین حسینی است، تصریح کرد: هر سال اشتیاق مردم با وجود سختی‌های زیاد در این مسیر، بیشتر می‌شود که این مسأله عظمت تشیع و پیروان راه امام حسین (ع) را در انظار جهان نمودار می‌کند.
این مسئول با اشاره به خدمات پیش‌بینی‌شده از سوی ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی بابل، خاطرنشان کرد: انتقال تجربیات به کاروان‌های اعزامی استان، سازماندهی مناسب در اعزام و اسکان کاروان‌های مازندرانی در مراسم اربعین حسینی، ارائه تسهیلات مناسب در شهرهای کربلا، نجف و در مسیر پیاده‌روی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ستاد مردمی راهیان کربلای شهرستان بابل است.
راد با اعلام خبر رایزنی با برخی از مسئولان عراقی و بازدید از امکانات شهر نجف اشرف، تصریح کرد: جلسه‌ای مشترک در حوزه عملیاتی ستاد راهیان کربلا در هتل عاصمة الثقافه نجف اشرف با مسئولان عراقی برگزار شد تا امکانات موجود در شهر نجف برای خدمات‌رسانی به زائران مازندرانی در ایام اربعین حسینی بررسی شود.
وی ادامه داد: بازدید از چند هتل، بررسی امکانات پشتیبانی در کشور عراق به‌منظور انتقال مواد غذایی٬ امکانات اهدایی و نذورات مردمی از ایران به کشور عراق و بررسی آشپزخانه‌های مناسب برای تهیه امکانات تغذیه‌ای و بهداشتی زائران از برنامه‌های نمایندگان ستاد در کشور عراق بود.
مسئول ستاد مردمی راهیان کربلای بابل با اشاره به اینکه در کنار امکانات تدارکاتی به برنامه‌های فرهنگی اثرگذار نیز توجه شده است، ادامه داد: طی مذاکرات انجام‌شده با مسئولان مجتمع بزرگ فرهنگی شباب المرتضی توافقاتی در حوزه خدمات‌رسانی مطلوب انجام شده است.
این مسئول اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که زائران در حوزه اسکان و امکانات‌گیری مناسب در زیارت اربعین مواجه هستند، در مسیر بیش از 80 کیلومتری نجف تا کربلا است که در این راستا برخی رایزنی‌ها با برخی مسئولان مواکب مردمی عراق نیز انجام شده است.
راد با تأکید بر اینکه در حال تدارک برای برپایی موکب مناسب با نام مازندران در مسیر نجف تا کربلا هستیم، بیان کرد: طی رایزنی با مدیر موکب شباب‌الحسین (ع) در عمود 350 در مسیر کربلا تا نجف، بر هم‌افزایی و بهره‌گیری از امکانات مشترک در حوزه خدمات‌رسانی به زائران تاکید شد.
وی با اشاره به تعیین حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این کار بزرگ، یادآور شد: علاقه‌مندان به کمک در این کار خیر می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 314970397707751 نزد بانک انصار واریز کنند.
مسئول ستاد مردمی راهیان کربلای بابل با اشاره به برگزاری جلسات مستمر ستاد با مسئولان استانی و شهرستان بابل در جهت برنامه‌ریزی دقیق مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی از سوی کاروان‌های اعزامی استان٬ تصریح کرد: با استقرار دفتر ستاد مرکزی ستاد راهیان کربلا در شهرستان بابل واقع در مجتمع فرهنگی فاطمة‌الزهرا (س) شماره تلفن‌های 32330771 و 32332779 آماده پاسخگویی به علاقه‌مندان در حوزه مشارکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و جنسی عاشقان به ساحت قدسی اباعبدالله الحسین (ع) است.
این مسئول با اعلام خبر راه‌اندازی سایت اختصاصی این ستاد برای اطلاع‌رسانی در حوزه پیاده‌روی در اربعین حسینی٬ گفت: سایت اختصاصی این ستاد به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق برای علاقه‌مندان برای حضور در گردهمایی اربعین حسینی در کربلا و نیز انتقال تجربیات به نشانی r-karbala.ir  راه‌اندازی شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار