سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا دوم فروردین ماه جاری، ۳۳۸ هزار و ۴۳۴ نفر از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره‌کل بازدید کردند که آرامگاه حافظ، سعدی و تخت‌جمشید، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را داشتند.
کد خبر: ۱۰۳۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ 23 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید مؤید محسن نژاد، افزود: مجموعه فرهنگی آرامگاه حافظ از روز ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا یکم فروردین ماه با ۱۱۶هزار و ۳۳۷ نفر بازدیدکننده، در صدر بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: آرامگاه سعدی با تعداد ۵۳ هزار و ۷۹۳ بازدیدکننده در بین اماکن تاریخی فرهنگی رتبه دوم را از آن خود کرده و میراث جهانی تخت جمشید با ۵۱ هزار و ۷۷۰ بازدیدکننده در رتبه سوم و پاسارگاد با ۳۴ هزار و ۲۸۹ نفر در رتبه چهارم قرار دارد.

وی با بیان اینکه ارگ کریمخان زند با ۳۲ هزار و ۱۶۰ بازدیدکننده، رتبه پنجم را از نظر تعداد بازدید به خود اختصاص داده است، گفت: در همین بازه زمانی اقامت بیش از ۵۱۰ هزار نفر در استان فارس ثبت شده است.

محسن نژاد اضافه کرد: در بخش فضاهای اقداماتی با توجه به افزایش ورود مسافران و گردشگران افزون بر فضاهای رسمی از فضاهای پشتیبان مانند مدارس، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی، کمپ‌های موقت اسکان و کمپ‌های آماده شده توسط شهرداری هم بهره بردیم.

حافظیه یا آرامگاه حافظ محل خاکسپاری حافظ شیرازی در شیراز است.

تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد،نقش رستم،نقش رجب، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس و موزه گرمابه حمام وکیل از اماکن تاریخی فرهنگی فارس به شمار می‌روند که در تعطیلات نوروزی مورد استقبال و بازدید مسافران است.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی استان فارس محسوب می‌شود که این روزها پذیرای مسافران است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار