ایمانیه گفت: افزایش تلفات در حوزه برون شهری مربوط به شهرستانهای شیراز، مرودشت، کازرون، داراب و نورآباد بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴ 24 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: با دستور استاندار فارس مقرر شد با توجه به تکرار موضوع افزایش تصادفات و تلفات ناشی از ترددهای خودروهای قاچاق انسان دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی استان و پلیس راه تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود و تردد این خودروها از مبادی ورودی استان انجام و نتیجه این مصوبه به شورای ترافیک استان اعلام شود.

محمدهادی ایمانیه در این جلسه با اشاره به کاهش تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان فارس بر لزوم توجه به این موضوع در ایام پر رفت و آمد نوروز تاکید کرد و گفت: آمارهای تردد در جاده‌های استان و همچنین تعداد ورودی خودروها به استان بیانگر اهمیت اندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه در جهت کاهش تصادفات است.

استاندار فارس گفت: طرح کنترل ترافیکی که از تاریخ ۲۵ / ۱۲ / ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است و این طرح با همت پرسنل نیروی انتظامی و با هدف ایجاد ایمنی مسافران اجرایی شده است.

در این جلسه همچنین موضوع تردد خودروهایی که حمل و نقل اتباع غیر مجاز را انجام می‌دهند؛ به ویژه در محور جهرم قطرویه نی ریز اشاره شد.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه این خودروها بدون رعایت اصول ایمنی و قوانین راهنمایی رانندگی در جاده‌ها تردد می‌کنند، افزود: این اقدام منجر به تصادفات متعدد و فوت گروهی و خطر آفرینی در جاده ها شده است.

با دستور استاندار فارس در این جلسه مقرر شد با توجه به تکرار موضوع افزایش تصادفات و تلفات ناشی از ترددهای خودروهای قاچاق انسان دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی استان و پلیس راه تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود و تردد این خودروها از مبادی ورودی استان انجام و نتیجه این مصوبه به شورای ترافیک استان اعلام شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به تاکید ویژه دولت سیزدهم بر کاهش تلفات جاده‌ای، بررسی دلایل این تصادفات در ابعاد مختلف را حائز اهمیت توصیف کرد.

استاندار فارس گفت: ۳۶ درصد تصادفات به علت واژگونی خودرو بوده، ۵۵ درصد تصادفات در محور اصلی و ۴۵ درصد نیز در محور فرعی رخ داده است.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت توجه به ابعاد فرهنگی در پیشگیری از تصادفات گفت: مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری باید از طریق تولید محتوای موثر که توسط پلیس در اختیار رسانه ها قرار داده می شود و با آگاه سازی در فضای مجازی تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته باشند.

به گفته او، در این مدت شاهد افزایش تصادفات استان، کاهش آمار فوتی‌ها در سطح جاده‌های و افزایش فوتی ها در سطح شهرها بوده‌ایم که این افزایش‌ها مربوط به شهرستان های آباده، کوه چنار، و خفر بوده است.

ایمانیه گفت: افزایش تلفات در حوزه برون شهری مربوط به شهرستانهای شیراز، مرودشت، کازرون، داراب و نورآباد بوده است.

همچنین در این جلسه مقرر شد با توجه به ابلاغیه صادره از وزارت راه و شهرسازی ترددخودروهای سنگین و ترافیکی در ایام نوروز به جز موارد خاص همچون حمل سوخت و مواد غذایی و مایحتاج ضروری و سایر موارد که باید با هماهنگی پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مورد بررسی قرار گیرد و در صورت بلامانع بودن اجازه تردد توسط پلیس راه صادر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار