عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید به سمت تولیداتی برویم که اشتغال بیشتری را برای کشور به همراه داشته باشد. رشد اقتصادی، افزایش درآمد سرانه، تنوع در تولید، تأمین نیازهای داخلی و افزایش ارزآوری به کاهش نرخ بیکاری ارتباط دارد.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 25 March 2022

تابناک فارس به نقل از مهر:جعفر قادری با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، اظهار داشت: هر اقدامی که می‌خواهیم در کشور انجام دهیم، جز از طریق تولید امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما می‌خواهیم اقتدار خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی نشان دهیم، اگر می‌خواهیم برای مردم رفاه را به ارمغان آوریم و زیرساخت‌ها را توسعه دهیم و اگر به دنبال آن هستیم که نیازهای خود را در داخل کشور تأمین کنیم و میزان وابستگی ایران به خارج از کشور کاهش پیدا کند، هیچ راهی جز توجه به تولید نداریم و همه راه‌ها به نوعی به تولید ختم می‌شود.

وی بیان کرد: تولیدی که مبتنی بر دانش و فناوری روز باشد، باید مورد توجه قرار گیرد و نوع تولید ما باید به گونه‌ای باشد که قدرت رقابتی کشورمان را ارتقا دهد و فرصتی را برای ما فراهم کند که در منطقه و دنیا قادر به رقابت با کشورهای تراز اول دنیا باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولیدات ما باید قابل رقابت باشد و از سوی دیگر باید کالاهای داخلی از کیفیت لازم برخوردار باشند و باید به نحوی باشند که شرایط را به نفع کشور تغییر دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به تولید دانش بنیان اهمیت زیادی دارد و ما باید از آخرین دستاوردهای روز در تولیدات خود به نحو احسن استفاده کنیم. اگر ما می‌خواهیم تولیدات خود را صادر کنیم، باید از کیفیت لازم برخوردار باشد و حتماً باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

قادری گفت: شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌هایی هستند که مبتنی بر دانش و نیروی خلاق و مبتکر و نوآور است. از سوی دیگر شرکت‌های دانش بنیان به اشتغال‌زایی هم کمک شایانی می‌کنند و ما با سرمایه‌گذاری کمی در این شرکت‌ها می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی افزود: باید تلاش ما در این جهت باشد که نرخ بیکاری تا حدی که امکان داشته باشد، کاهش یابد و هر چقدر بیکاری کم شود، مشکلات فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا می‌کند. جمعیت شاغل کمک ویژه‌ای به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌کنند و حتماً باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید به سمت تولیداتی برویم که اشتغال بیشتری را برای کشور به همراه داشته باشد. رشد اقتصادی، افزایش درآمد سرانه، تنوع در تولید، تأمین نیازهای داخلی و افزایش ارزآوری به کاهش نرخ بیکاری ارتباط دارد.

وی بیان کرد: اشتغال ما باید مبتنی بر تولید دانش بنیان باشد و هر تولیدی مدنظر ما نیست و تولیدات ما باید قابل رقابت و عرضه در بازارهای داخلی و خارجی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار