استاندار فارس با اشاره به اینکه قطعا روش بانک های استان باید مبتنی بر شعار سال شود ادامه داد: در شرایط فعلی نیاز است تا بانک ها تمام حمایت‌شان را در بخش پرداخت تسهیلات، افزایش اقساط، بیشتر شدن مهلت بازپرداخت از کارهای تولیدی دریغ نکنند.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 27 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محمد هادی ایمانیه با اشاره به اینکه عمده تغییر مدیران استان در هفته های پایانی سال گذشته تغییر کردند، افزود: اما امکان دارد بعضی از مدیران در روزهای بعد از تعطیلات تغییر کنند.

عالی ترین مقام دولت در استان با اشاره به اینکه طبق تاکیدات رهبری و برنامه هایی که در پیش داریم از مدیران مجموعه های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و .... درخواست کردم تا برنامه های سال آتی را تا 15 فروردین آماده و به ما اعلام کنند ادامه داد: قطعا بعد از 15 فروردین برنامه های این حوزه ها در راستای اشتغال دانش بنیان در استان فارس قطعی خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه عمده بخش حوزه دانش بنیان به وجود نیروی انسانی باز می گردد، ادامه داد: خوشبختانه در تمام رشته ها در استان فارس تعداد زیادی فارغ التحصیلان جوان وجود دارد که فعالیت این افراد در دیگر رشته ها از ضعف های مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: زمانی که جوانان و فارغ التحصیلان متوجه شوند که مسیر اشتغال در رابطه با رشته مرتبط تحصیلی‌شان فراهم است و بوروکراسی‌های وحشتناک اداری هم در حال برداشته شدن است به زودی به رشته مورد علاقه‌شان باز می گردند.

استاندار فارس با بیان اینکه زمانی که مسئولان موانع سر راه جوانان و فارغ التحصیلان را بردارند این افراد به راحتی مسیر را پیدا می کنند، تصریح کرد: به دانشگاه و مدیران استان تاکید می‌کنم که دفتر صنعت و کشاورزی در دانشگاه ها و دفتر دانشگاه ها در حوزه صنعت و کشاورزی هرچه زودتر به صورت واقعی راه اندازی و فعال شود.

ضرورت تفویض اختیار صدور مجوزها از پایتخت به استان

استاندار فارس با اشاره به اینکه از مدیران کشور تقاضا دارم که به تبعیت از رهبری بسیاری از مجوز‌ها را به استان تفویض کنند، افزود: با توجه به اینکه فارس یکی از استان‌های توانمند در تمام بخش ها است بنابراین بسیاری از مجوز‌ها می تواند در استان صادر شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه نیازی نیست تا مسئولان کشور جهت صدور یک مجوز و دانش بنیان یا مرکز رشد شدن یک شرکت مدیران استان را وادار به ارسال مدارک به تهران کنند و تصمیم صدور مجوز در پایتخت اتخاذ شود، خاطر نشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که توانمندی های استان فارس در بسیاری از موارد دست کمی از کشور ندارد و این در حالیست که در بعضی از مواقع توانمندی های فارس از پایتخت بالاتر است.

روش فعالیت بانک های استان مبتنی بر شعار سال شود

وی با اشاره به اینکه قطعا روش بانک های استان باید مبتنی بر شعار سال شود ادامه داد: در شرایط فعلی نیاز است تا بانک ها تمام حمایت‌شان را در بخش پرداخت تسهیلات، افزایش اقساط، بیشتر شدن مهلت بازپرداخت از کارهای تولیدی دریغ نکنند.

ایمانیه گفت: تا زمانی که بانک ها برای پرداخت به تولید شرایط دشواری را می گذارند نمی توان انتظار رونق داشته باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بانک ها باید دستور رهبری را در قالب یک دستور ولایی ببینند، افزود: قطعا پای کار آمدن بانک ها در بخش تولید و حوزه دانش بنیان می تواند اتفاقات بسیار مناسبی را در استان رقم زند.

ایمانیه، ایجاد دفتر صنعت در دانشگاه‌ها و دفتر دانشگاه‌ها در سازمان صمت، ایجاد دفتر جهاد در دانشگاه‌ها و برعکس ایجاد دفتر دانشگاه در سازمان جهاد کشاورزی را دو تدبیری برشمرد که برای این کار پیگیری شد و ابراز امیدواری کرد: در کنار هم قرار گرفتن دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان اعم از دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد که همگی زیرساخت‌های خوبی برای تحقق شعار سال هستند، بتوانند موارد مطرح شده را از حالت تئوری به عمل تبدیل کنند و عملیات ما هم به بحث‌های علمی نزدیک‌تر شود تا بتوانیم آن نتیجه‌ مدنظر را به دست آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار