آیین گرامیداشت آیت الله محمدی ری شهری در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ 27 March 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مراسم گرامیداشت آیت الله محمدی ری شهری با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد مدیران و مسئولان استان و قشر‌های مختلف مردم در مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در این مراسم به تبیین شخصیت این عالم ربانی پرداخت و گفت: خدمات ارزنده آیت الله محمدی ری شهری در زمینه نشر و ذخیره احادیث، چون نگینی در حوزه‌های علمیه فرهنگ شیعه می‌درخشد.


حجت الاسلام نجم الهدی افزود:‌این مرد بزرگ با دریافت و جذب عمقی احادیث هرکجا مسئولیت هم عهده دار شد منشا خیر و برکت برای نظام و انقلاب اسلامی بود.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گفت: تاسیس موسسه دارالحدیث دانشگاه و ‍‍‍‍‍‍‍بژوهشکده حدیث مجموعه‌ای بسیار ارزشمند و ذخیره غنی برای فرهنگ و تعالیم دینی از این عالم بزرگ به یادگار مانده است.


نجم الهدی افزود: آیت الله ری شهری به سبب فعالیت‌های عمیق در نشر و جمع آوری احادیث اسلامی به خادم الحدیث شهرت یافت و آنچه که باعث این منزلت شد اخلاص و باکی این عالم ربانی است.


او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تصریح کرد:‌شخصیت این عالم خدایی آنقدر با برکت و خالصانه بود که مقام معظم رهبری در نماز بر بیکرش از خوبی‌های او می‌گوید و جز خیرخواهی هدف دیگری نداشت.


رپیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: کار انبیاء و اولیا خدا بارور کردن عقل و دین است و احیا امر اهل بیت (ع) بزرگترین خدمتی برای ترویج عقاید است.


او بیان داشت:‌هر چه زیبایی‌های کلام و سیره اهل بیت برای مردم درست تببین و تشریح شود اثربذیری آن برای مردم بیشتر است و دوستداران بیشتری خواهد داشت.


قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت الله محمدی ری شهری و مدیحه سرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار