عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان، پیشنهاد داد تا با توجه به تنوع آب و هوا و استقبال مردمی، مراسم شب‌های قدر و محافل انس با قرآن را در بوستان‌های محلی و منطقه‌ای برگزار کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 04 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه رمضان گفت: در روایات اسلامی، سه ماه رجب، شعبان، رمضان، فصل شیدایی و کسب انرژی معنوی، شستشو و تطهیر دل و دیده در سال است.

وی با بیان اینکه رمضان را بهار قرآن و خواب و نفس کشیدن در این ماه را عبادت می‌دانند، افزود: در شب‌های قدر، مقدرات یکساله بندگان خدا رقم می‌خورد. اوج مناجات شبانه را در شب‌های قدر رمضان مشاهده می‌کنیم. زندگی در روش و منش عطر و بوی معنوی به خود می‌گیرد، در این ماه، گناه و معصیت به شدت کاهش می‌یابد، با تشنگی و گرسنگی به یاد فقرا و نیازمندان می‌افتیم، کمک مومنانه به فقرا و نیازمندان در این ماه، رونق بازار معاشرت و مساوات نیکوی اسلامی است.

هاجری با یادآوری اینکه رمضان ماه غفران الهی است، به حدیثی از امام علی(ع) در این رابطه اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند با آمرزش‌خواهی و استغفار، خود را معطر کنید تا بوی گناهان شما را رسوا نکند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوا و استقبال مردمی، در ایام ماه مبارک رمضان، می‌توان بسیاری از مراسم شب‌های قدر و انس با قرآن را در بوستان‌های محلی و منطقه‌ای برگزار کرد. سازمان فرهنگی، شهرداری مناطق و نواحی و حوزه‌های سپاه و بسیج می‌توانند تمامی فضاهای شهری را با عطر و بوی معنوی و مناجات‌خوانی زیبنده سومین حرم اهل بیت (ع) را معطر و شامه نواز سازند.

وی همچنین گفت: استقبال مردم از ساخت شیراز قدیم در یکی از فضاهای شهری نشان می‌دهد در این راستا می توان وارد اقدام و عمل شد. شورا و شهرداری این ظرفیت و توانایی را دارد که این آرزوی دیرینه مردم شیراز را محقق کند.

هاجری در ادامه سخنان خود با یادآوری شعار امسال گفت: با توجه به شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و توصیه و تأکید مقام معظم رهبری روی اقتصاد دانش‌بنیان و انتقال نیازمندی‌ها به این‌گونه شرکت‌ها، ضرورت حمایت از آن‌ها با خرید تولیدات علمی و فنآوری‌های مرتبط با مدیریت شهری حتمی است. چهار بوستان شهرداری در چهار نقطه شهر به اینگونه شرکت‌ها اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در حوزه پسماند، فضای سبز، شهر الکترونیک، ترافیک و حمل و نقل، آتش نشانی و دهها نمونه و عرصه دیگر می‌توان با سفارش دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان، از دانش، فنآوری و دستاوردهای عملی آ‌نها در مدیریت شهری بهره برد.

هاجری با تأکید بر اینکه هزینه برای توسعه و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری ماندگار خواهد بود، گفت: ضروری است شورا و شهرداری نیازهای خود در عرصه های مختلف را جمع‌بندی و به این شرکت‌ها ارائه تا تولید علمی و فنآوری متناسب با نیاز ها تهیه، ارائه و به کار گرفته شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اتمام مسافرت‌های نوروزی گفت: با توجه به سفر دو میلیون نفری به شهر مقدس شیراز، لازم می‌دانم از جلوداری شورا و شهرداری در خدمات‌رسانی همه جانبه به مسافرین نوروزی، تقدیر و تشکر کنم. مردم شیراز بدانند دست شهردارشان که به اتفاق معاون خدمات شهری برای بازدید شبانه به بوستان‌ها می‌رفتند در ساعت سه و نیم نیمه شب، با زمین خوردن در تاریکی، شکسته تا روشنایی برای مسافران تأمین کند.

هاجری تصریح کرد: زمانی که بعضی مدعیان گردشگری و زیارت در خواب خوش بودند، تلاش‌های استانداری، نیروی انتظامی،علوم پزشکی، میراث فرهنگی، معاون گردشگری و زیارت استانداری و امثالهم قابل کتمان و سانسور نیست. همه تلاش کردند منتهی در حوزه عمل، شهرداری جلودار بوده و هست، افتخاری است برای کارکنان خَدوم شهرداری شیراز به ویژه حوزه کاری معاون خدمات شهری در تمامی عرصه‌ها، از همه عزیزان شورا، تشکر می‌کنم اما از نقش ارزنده نظارتی مسعود زارعی، ریاست کمیسیون خدمات شهری بصورت ویژه تشکر و قدردانی می‌کنم چون از نزدیک شاهد تلاش‌های همه جانبه ایشان بودم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: علی‌رغم شعارهای استانی و کشوری دررسای شیراز به عنوان قطب گردشگری و زیارت، در بسترسازی این حوزه از تمامی کلان‌شهرها عقب‌تریم. هیچکدام از اماکن گردشگری و زیارتی شهر، محل مناسبی برای توقفگاه (پارکینگ) ندارند. وقتی شهر، فاقد زیر ساخت اولیه است، با شعار نمی‌توان دهان‌ها را شیرین کرد؛ باید با بودجه‌های ملی، زیرساخت‌ها را تکمیل کرد.

وی در خصوص اماکن گردشگری نیز تصریح کردک ضروری است اماکن گردشگری همچون اماکن زیارتی به صورت هیئت امنایی اداره شوند، درآمدهای اندک در همان حوزه با تصویب هیأت امنا هزینه شود، از عدالت به دور است که شهرداری تبدیل به ام المخارج اماکن گردشگری شود، اما در اداره و نظارت این اماکن، نقش نداشته باشد.

هاجری افزود: مجمع نمایندگان فارس باید وزیر گردشگری و زیارت را احضار کرده، کمک به زیرساخت‌های گردشگری و زیارتی را از ردیف بودجه‌های ملی طلب کنند. حق گرفتنی است و وزیر میراث فرهنگی مکلف است در عمل به وظایف و کمک به زیرساخت‌های گردشگری و زیارت شهر مقدس شیراز، جلودار باشد که متاسفانه نیست.

وی همچنین به ظرفیت مدارس اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بی نظیر مدارس شهر در تمامی مناسبت‌ها بعضاً راکد و بی مصرف است. لازم است با ریاست و محوریت استاندار و دبیری مدیرکل آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی شود تا از تمامی ظرفیت‌های موجود مدارس در شیراز در اوقات غیر تحصیل دانش‌آموزان بهره برده شود، آموزشگاه‌های عمومی، ورزش‌های همگانی و توقفگاه‌های عمومی و محلی خودرو و... ظرفیت‌های خالی مدارس را مورد استفاده قرار دهند. باید انحصار برداشته شود، با اولویت به خانواده دانش‌آموزان از ظرفیت‌های خالی مدارس در طول شبانه روز استفاده شود.

هاجری در ادامه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب برای بوهای بد و شامه آزار جنوب شهر، تا قبل از فصل تابستان، اقدامی عاجل انجام دهد، گفت: بهتر است این شرکت با شهرداری کنارآمده تا با سرمایه شهرداری، تصفیه‌خانه‌های محلی و منطقه‌ای معروف به (لوکال) راه‌اندازی، پس از تصفیه از آبهای به دست آمده در گسترش فضای سبز محلات ومناطق و ارتفاعات استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار