نماینده ولی فقیه در استان؛
امام جمعه ایلام گفت: مهم ترین رسالت پیامبر ( ص ) تبیین قرآن کریم بود که برای هدایت گری انسان ها نازل شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ 04 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در آیین افتتاحیه جمع خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در مصلی شهر ایلام، اظهار داشت: توجه به مفاهیم قرآن کریم موجب می شود که تفکر، خودشناسی، جهانبینی و منظومه فکری ما براساس قرآن تنظیم شود.

وی افزود: اگر براساس منظومه قرآن تفکر کنیم و از ما سوال کنند چه کسی هستیم می گوییم عبدخداوند هستیم و کار ما این است که فقط خداوند را یاد می کنیم و اگر از ما سوال کنند که از کجا آمده ایم می گوییم از جانب خدا آمده ایم و بازگشت همه ما هم به سوی اوست.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در این مقطعی که در دنیا قرار گرفتیم مسوولیت ما عبادت پروردگار است و باید همواره در این راستا تقوا پیشه کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: برای گفتن صادقانه توجه به قرآن و فلسفه آفرینش ما بر روی کره خاکی عبادت پروردگار است که توأم با درس های زندگی است.

وی تصریح کرد: همه ما در صحنه آزمایش الهی باید شایستگی ها خود را بروز دهیم و اگر در پناه قرآن قرار گرفتیم و پذیرفتیم که بازگشت همه به سوی خدا و آنچه که در دنیا پیش می آید برای رسیدن به مقام خداوند است، آنگاه محبوب درگاه خداوند خواهیم بود.

امام جمعه ایلام بیان داشت: بالاترین دغدغه جامعه در حال حاضر سردرگمی و اضطراب است که در این راستا نیازمند آرامش هستیم و این آرامش در پرتو قرآن معنی پیدا می‌یابد.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: نام و ذکر خدا و ارتباط با پروردگار آرامبخش است و اگر چنین ارتباط عارفانه ای را با قرآن برقرار کردیم، انسان برای رسیدن به خداوند لحظه شماری می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از استاندار ایلام و مدیران حاضر به دلیل حضور در این محفل نورانی قدردانی کرد و گفت: حضور شما می‌ تواند مشوق بسیار خوبی برای حضور سایر مردم در این جلسات قرآنی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار