معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: بیش از ۲۸۴ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که با اضافه شدن سایر طرح‌ها نظیر تفاهم‌نامه‌ها بالغ بر ۴۱۴ هزار نفر متقاضی واحد مسکونی در استان فارس وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 04 April 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: ناصر شمس در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در تمام کلان‌شهرهای کشور در راستای نهضت ملی مسکن وجود داشت تأمین زمین بود این در حالی است که به جز در شهرستان شیراز در تمامی شهرستان‌های استان بیش از ۹۰ درصد زمینه‌های مورد نیاز تکمیل و تأمین شده است لازم به ذکر است که تا پایان اردیبهشت ماه امسال تمام زمینه‌های مورد نیاز در این طرح در استان فارس تأمین می‌شود.

وی افزود: استان فارس در طرح اقدام ملی مسکن جایگاه خوبی نداشت اما بر اساس فعالیت‌های صورت گرفته شاهد نیستیم که جایگاه استان رو به رشد بوده و اکنون در جایگاه بیست و یکم کشور قرار گرفته است.

شمس ادامه داد: استان فارس اولین استان کشور بود که مبادرت به ایجاد قرارگاه مسکن گرد این در حالی است که این قرارگاه آن نقش اصلی در تحقق نهضت ملی مسکن را دارد.

مشاور استاندار فارس تکمیل کرد: دستگاه‌های مختلفی در حوزه مسکن و طرح نهضت ملی مسکن دست‌اندرکار هستند که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به راه روشن سازی بنیاد مسکن عمران صدرا و دفتر شهری استانداری فارس اشاره کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: بیش از ۲۸۰ هزار نفر در سامانه که مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن بود ثبت نام کردند این در حالی است که این طرح در حال شناسایی افراد واجب شرایط بوده و در برخی از شهرستان‌ها از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افراد واجد شرایط شناسایی شده‌اند.

دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان فارس تاکید کرد: ۶٣ درصد از زمینهای مورد نیاز استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است و در تلاش هستیم تا به زودی این میزان به١٠٠ درصد افزایش پیدا کند.

۴١۴ هزار متقاضی واحد مسکن در فارس

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: بیش از ۲۸۴ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که با اضافه شدن سایر طرح‌ها نظیر تفاهم‌نامه‌ها بالغ بر ۴۱۴ هزار نفر متقاضی واحد مسکونی در استان فارس وجود دارد.

حمیدی زاده ادامه داد: اصلی‌ترین مشکلی که در استان‌ها در راستای طرح نهضت ملی وجود دارد موضوع تأمین زمین از این در حالی است که تاکنون ۶۳ درصد نیاز استان فارس در راستای تأمین زمین مورد نیاز در طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

او افزود: با توجه به شرایط و ضوابطی که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد این امکان شاید وجود داشته باشند که افرادی در این طرح ثبت نام کرده‌اند ۶۰ درصد از آنان مشمول دریافت واحد مسکونی نشود.

به گفته این مقام مسئول در طرح نهضت ملی مسکن وام و تسهیلاتی که برای ساخت این گونه واحدها در نظر گرفته شده ۴۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۸ درصد خواهد بود این در حالی است که میزان تسهیلات در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ۳۰۰ میلیون و در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان فارس ساخته خواهند شد

برچسب ها: شیراز ، مسکن ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار