زمانی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زرقان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز خواهد شد و ۸۲۴ تقاضای مسکن ملی در شهر زرقان و شهر لپویی به تایید نهایی رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 06 April 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «عطا الله زمانی»، امروز (چهارشنبه 17 فروردین) با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران گفت: تامین مسکن نیازمندان، محرومیت زدایی و توسعه روستایی از اولویت های سال 1401 بنیاد مسکن استان فارس است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: با مشارکت بنیاد مسکن فارس و با مشارکت های مردمی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در داراب اقدامات مطلوبی در پیش گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر شاهد تحولات توسعه در مناطق روستایی داراب بوده ایم اما به دلیل حجم بالای محرومیت ها در سال پشتیبانی از تولید باید توسعه روستایی در این شهرستان شتاب بیشتری داشته باشد.

زمانی اعلام کرد: 640 فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی با همکاری بانک های عامل با اعتبار بیش از 64 میلیارد تومان به مناطق روستایی داراب اختصاص داده شده و سال گذشته 25 هزار متر مربع آسفالت معابر در روستاهای کوهجرد، بانوج، دولت آباد، مرز، مادوان، شهرک ولیعصر (عج)، شاه ابو ذکریا و رکن آباد از محل اعتبارات ملی و قیر مشارکتی با اعتباری بالغ بر6 میلیارد و 200میلیون تومان بودیم.

وی افزود: اجرای نقشه برداری بازنگری طرح هادی در روستاهای شمس آباد، هادی آباد، مادوان، اسماعیل آباد، علی آباد، کریم آباد، جونان، هیربدان، بهادران، اکبرآباد، محمدآباد، دوبان، شهنان وحسین آباد بالش با اعتباری بیش از 700 میلیون تومان از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن فارس در داراب بوده است و طرح هادی در روستاهای حسین آباد جدید، دشت 2 سلطان آباد و گزو گوبان با اعتباری بالغ بر 180میلیون تومان نیز در سال گذشته تهیه شد.

زمانی در بخش دیگری از سخنان خود از عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن با مشارکت بنیاد مسکن فارس در زرقان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زرقان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز خواهد شد و ۸۲۴ تقاضای مسکن ملی در شهر زرقان و شهر لپویی به تایید نهایی رسیده است و ازابتدای شروع نهضت ملی مسکن تا نون بیش از چهار هزار و ۹۶۵ نفر ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: برای طرح نوسازی منازل فرسوده در زرقان نیز سهیلاتی در نظر گرفته شده که افراد می توانند برای برخورداری از طرح نوسازی منازل فرسوده در بافت قدیم شهر زرقان و شهر لپویی اقدام کنند.

زمانی گام های توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان استهبان را نیز پرشتاب توصیف کرد و بیان کرد: پرداخت 275 فقره وام مقاوم سازی مسكن روستايی، واگذاری زمين در روستاها به تعداد50 قطعه با هدف افزایش ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت به شهرها از این اقدامات در سال گذشته است.

وی افزود:ب طرح هادی روستاهای دستجرد، ماهفرخان، دربندان، سهل آباد و انجيرک، شروع عمليات نقشه برداری روستاهای گرده و پل شكسته و اجرای طرح هادی روستای باغشاد و پارک روستای دستجرد با اعتباری بیش از یکصد میلیارد ریال از اقدامات بنیاد مسکن فارس در استهبان است و عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و مسکن اقدام ملی در این شهرستان آغاز شده و چهار هزار و 679 پرونده اجرای طرح اقدام ملی مسكن در حال تشكيل و انجام مراحل گزينش است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در خرامه نیز گفت: در سالهای اخیر شاهد فعالیت های چشمگیر بنیاد مسکن فارس در عمران و بهسازی روستاهای خرامه بوده ایم.

وی اعلام کرد: برای تمامی روستاهای استان فارس طرح هادی روستایی تهیه شده و تاکنون در یک هزار و ۲۶۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده است.

زمانی افزود: صدور اسناد اماکن روستایی، صدور اسناد اماکن شهری زیر ۲۵ هزار نفر، واگذاری زمین روستایی و واحد های احداث شده مسکن شهری از دیگر شاخص های توسعه در استان فارس است و تاکنون ۲۸۹ هزار و ۱۹۱ جلد سند روستایی در استان فارس صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: بنیاد مسکن فارس علاوه بر اجرای طرح های مسکن مهر، مسکن اقدام ملی و جهش مسکن و نهضت ملی مسکن تاکنون پنج هزار و 34 واحد مسکونی شهری نیز به اتمام رسانده که بخش قابل توجهی از این واحدهای مسکونی به اقشار آسیب پذیر و نیازمند واگذار شده است.

 

برچسب ها: مسکن ملی ، زرقان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار