امام جمعه اهل سنت شیراز و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در استان فارس طی بیانیه ای حوادث تلخ در حرم مطهر امام رضا(ع) و استان گلستان و شهادت از روحانیت شیعه و سنی را محکوم کرد و اقدام افراد تکفیری را سازماندهی شده دانست.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ 06 April 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه: در پی خبر حمله به سه طلبه اهل شیعه در حرم مطهر امام رضا(ع) و شهادت یک تن از این افراد و همچنین خبر شهادت دو تن از روحانیون اهل تسنن در استان گلستان، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در استان فارس طی بیانیه ای این حوادث تلخ را محکوم کرد و اقدام افراد تکفیری را سازماندهی شده دانست.

متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

« يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي »

با نهایت تاسف و تاثر خبر به شهادت رساندن دو تن از علمای معزز اهل سنت در استان گلستان و یک تن از علمای معزز اهل تشیع در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام، را دریافت نمودیم.

این دو حادثه تلخ و دلخراش که بدون تردید سازماندهی شده است، از این طریق می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند و آنان را به جان هم انداخته و جنگ مذهبی به راه بیندازند و امنیت کشور عزیزمان ایران را ناامن کنند.

از طرف دیگر معیشت میلیون‌ها مهاجر افغانستانی که آواره و سرگردان هستند را سرگردان تر نمایند و روابط دوستانه دو کشور ایران و افغانستان را مورد هدف و سوء قصد قرار بدهند.

این مکر و توطئه توسط استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم سفاک و اشغالگر صهیونیستی و نوچه های آن ها طراحی شده است، بنابراین بصیرت و هوشیاری ملت فهیم این فتنه ها را خنثی خواهد کرد.

باید دانست این ترفند و مکر و حیله سبب وحدت و همدلی بیشتر بین شیعه و سنی خواهد شد.(و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین).

این جانب امام جمعه و هیئت امنای مسجد رسول اکرم(ص) شیراز این رخداد تلخ را به شدت محکوم کرده و به خانواده های محترم آن شهیدان و ملت شریف ایران و جامعه روحانیت بزرگوار هر دو مذهب شیعه و سنی تسلیت عرض میکنم و علو درجات را برای آن شهیدان از خداوند متعال مسئلت دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار