امام جمعه گراش فارس:گاه بی توجهی به روستاهای دور دست از مرکز شهرستان پدیده مهاجرت را به وجود آورده است و این مساله متوجه برخی از روستاهای ما در بخش مرکزی شده که باید اذعان داشت امروزه یکی از معضلات اساسی برای شهرستان همین پدیده مهاجرت مردم از روستاها به مرکز شهرستان و حاشیه سایرشهرهای بزرگ است.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 09 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام سید محمد باقر بخشایش پور در خطبه های نماز جمعه گراش اظهار داشت: بدون شک هر چه نگاه و اهتمام بیشتری برای رفع مشکلات و خواسته های مردم در سطح روستاها و توسعه پایدار این مناطق داشته باشیم به همان میزان هم از بروز برخی چالش های دیگر در سطح شهرها نیز جلوگیری خواهیم کرد.

امام جمعه گراش گفت: ‌امروزه ریشه بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را باید در مناطق حاشیه ای شهرها و خالی شدن روستاها جست و جو کرد.

وی یادآور شد: می توان به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای ساماندهی مکان‌های حاشیه‌ای، سرمایه گذاری را بر روی توسعه پایدار روستاها متمرکز کرد.

خطیب جمعه گراش افزود: البته با توجه به افزایش سطح توقعات و ظهور نیازهای جدید، نوع مطالبه گری و درخواست‌ها در روستاها نیز بالا رفته و قدرت اقناع و تأمین این نیازها تا حدودی برای متولیان امر و دولتمردان مشکل شده است.

وی افزود: گاه بی توجهی به روستاهای دور دست از مرکز شهرستان پدیده مهاجرت را به وجود آورده است و این مساله متوجه برخی از روستاهای ما در بخش مرکزی شده که باید اذعان داشت امروزه یکی از معضلات اساسی برای شهرستان همین پدیده مهاجرت مردم از روستاها به مرکز شهرستان و حاشیه سایرشهرهای بزرگ است.

خطیب جمعه گراش گفت: بر اساس وعده ای که به مردم این منطقه برای ارتقا و رفع مشکلات و چالش های فراروی آنها داده شد مردم تاحدودی امیدوار به ماندن در روستا شده اند و برای ماندن در روستای خود سرمایه گذاری و متمرکز شدند و امروز منتظر محقق شدن آن وعده ها از سوی مسئولان و دولت عدالت محور و مردمی سیزدهم هستند.

وی گفت: همیشه دولت ها مکلف به بهبود وضعیت روستاها بودند که حمایت‌هایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، بهداشت درمان، اموزش، اشتغال و فرهنگی را داشته باشند تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا صورت گیرد.

وی گفت: دهستان فداغ به تنهایی و بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد که این جمعیت شامل جمعیت ۱۳ هزار نفری بخش مرکزی می‌شود.

بخشایش پور گفت: این روستا ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و تا مرکز شهرستان بیش از ۱۱۰ کیلومتر فاصله دارد که از استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به موضوع ورود کنند تا شاهد ارتقا و توسعه این روستا به مرکز بخش باشیم .

وی فداغ را یکی از بزرگترین روستاهای بخش مرکزی شهرستان گراش عنوان کرد و افزود: رسیدگی به تمام مسائل و مشکلات با امکانات محدود وگستردگی این بخش بسیار دشوار است.

بخشایش پور تصریح کرد: براین اساس با توجه به قابلیت های موجود یکی از راهکارهای رفع مشکل که می تواند به توسعه و پیشرفت بهتر منطقه کمک شایانی کند، محدود کردن حوزه جغرافیایی از طریق ارتقای دهستان فداغ به بخش است.

وی گفت: مردم ولایی گراش لایق بهترین خدمات هستند و انتظار می‌رود با کار و تلاش مضاعف دولتمردان غبار محرومیت از چهره شهرستان زدوده شود.

امام جمعه گراش در بخشی دیگر از سخنان خود، پرداخت فوری خسارت به سیل زدگان سال ۱۴۰۰ این شهرستان را خواستار شد و افزود: در سیلاب دی ماه سال گذشته به زیرساخت‌ها، تاسیسات و منازل مردم در شهرستان بیش از ۱۰۰ میلیارد خسارت وارد شد. این مردم خسارت دیده به گزارش ها و وعده های مسئولان امیدوار بودند تا گرهی از مشکلاتشان باز شود.

گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار