حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی با مشکلات زیادی روبرو هستیم، متذکر شد: دانش‌بنیان‌شدن کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است و مزیت‌های عمده‌ای نظیر امنیت غذایی ، افزایش درآمد کشاورزان، حل مشکل کمبود آب را برای کشور به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 09 April 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: اگر متولیان امر در قوای مختلف کشور به دور از شعاری و تشریفاتی برخورد کردن با این شعار، حقیقتا به میدان عمل بیایند و با مشورت گرفتن از نخبگان و سپس فکر و برنامه ریزی و اقدامات عملی، این شعار را به صورت زمان بندی در تمام زوایای کشور عملیاتی کنند وضعیت کشور متحول خواهد شد.

وی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان یعنی اینکه دانش و فنّاوری پیشرفته، نقش‌آفرینیِ فراوان و کاملی داشته باشد در همه‌ی عرصه‌های تولید، تاکید کرد: همه باید بدانیم که نقش تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی؛ از بهبود معیشت تا رفع گرانی و اشتغال‌زایی، قابل انکار نیست.

امام جمعه فسا با تاکید بر اینکه باید بدانیم آینده اقتصاد و تولید ما مبتنی بر دانش‌بنیان‌بودن آن است، تصریح کرد:
مسئولین مربوطه موانع تقویت تولید در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره را تبیین کرده و راهکارهای عبور از آن را جستجو و پیگیری کنند.

حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی با مشکلات زیادی روبرو هستیم، متذکر شد: دانش‌بنیان‌شدن کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است و مزیت‌های عمده‌ای نظیر امنیت غذایی ، افزایش درآمد کشاورزان، حل مشکل کمبود آب را برای کشور به دنبال دارد.

وی دست یافتن به موارد بالا را در گروی استفاده از نظریه کارشناسان و شرکتهای دانش بنیان دانست و خاطرنشان ساخت: اگر طبق نظر کارشناسان، شرکت‌های دانش‌بنیان ما جدی‌تر به‌این حوزه ورود کنند و اقداماتی مانند «اصلاح بذر»، «آبیاری نوین»، «شیوه‌های جدید تولید» و «بهره‌وری بهتر از آب و خاک» و حمایت از کشاورزان، در دستور کار قرار بگیرد، قطعا مشکلات بخش کشاورزی حل میشود‌.

جمالی زاده اقدامات لازم برای برای دانش‌بنیان شدن کشاورزی رسیدن دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین موجود در کشور به‌دست کشاورزان دانست و گفت: مسئولان باید با ارجاع مشکلات کشاورزان به‌دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای حل آن‌ها راهکار علمی ارائه دهند.

وی لازمه حل معضلات بخش کشاورزی را البته تامین بودجه برای انجام تحقیقات علمی و اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و پرهیز از تعجیل دانست و افزود: ؛ چرا که ما در کشاورزی با موجودات زنده‌ای مانند گیاه، دام و شیلات سر و کار داریم و نباید منتظر نتایج سریع و فوری بود.

امام جمعه فسا در بخش دوم خطبه های خود ضمن تسلیت حادثه تروریستی حرم رضوی ابراز کرد: اهداف دشمن از اینگونه حوادث را می‌توان در سطح کلان؛ وحدت‌شکنی در سطح جهان اسلام، انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین و قدس در سطح منطقه‌ای، به چالش کشیدن گفتمان مقاومت، در سطح همسایگان و ایجاد و تشدید کدورت بین دو کشور همسایه ، نام برد که با قداست‌شکنی، آشوب‌گری، فضاسازی رسانه‌ای، درصدد ضریب دادن به اهداف خود هستند.

او ادامه داد: مردم ما متوجه باشند اینچنین حوادث دردناک ربطی به شیعه و سنی و ایران و افغانستان و دیگر ملل اسلامی ندارد و توطئه دشمنان شکست خورده است که تنها هوشیاری ماست که این نقشه ها هم نقش برآب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار