مدیر کل اقتصادی یزد:
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان این که باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود، خواستار ایجاد صندوق‌های خطرپذیر برای حمایت از این شرکت‌ها توسط شرکت‌های بزرگ استان شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ 09 April 2022

«محمد دهقان منشادی» در دیدار با رئیس کل دادگستری استان، افزود: اگر این کار انجام شود تحول بزرگی در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی اتفاق خواهد افتاد و ما می توانیم ادعا کنیم که شعار سال محقق شده است.

وی بر فراهم کردن بسترهای مالی برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: باید فرایندهایی تعریف شود تا سرمایه این شرکت ها افزایش یابد.

دهقان منشادی با بیان این که از طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی در قالب تبصره بودجه حمایت می‌شود، گفـت: سال گذشته ۴۲ طرح دانش‌بنیان مجوز دریافت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قمیت را از کارگروه استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دریافت کردند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: خواستار آن هستیم تا منابع مالی در اختیار صندوق پژوهش و توسعه استان قرار گیرد و از این طریق طرح‌های کارآفرینی حمایت شود.

دهقان منشادی در بخش دیگری از سخنانش بر شناسایی قوانین مخل سرمایه گذاری و فضای کسب و کار تاکید کرد و خواستار معرفی این گونه قوانین برای ارسال به هیات مقررات زدایی شد.

وی افزود: سال گذشته تعدادی از قوانین مخل کسب و کار در استان به همت متخصصان و کارشناسان اقتصادی شناسایی و یکی از آنها در حوزه صنایع دستی اصلاح شد و ۶۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در کشور از مزایای آن بهره مند شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، «غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد هم در این نشست با اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای حمایت از طرح های سرمایه گذاری ، کسب و کار و کار آفرینی گفت: هر کجا نیاز باشد و متولیان امور اقتصادی ضروری بدانند در کنار فعالان اقتصادی هستیم.

وی افزود: رفع برخی مسایل اقتصادی نیازمند تفویض کامل اختیارات به استان است که امیدواریم این موضوع حل شود.

دهشیری همدلی و هماهنگی بین متولیان امر برای حمایت از طرح های دانش بنیان را یادآاور شد و گفت: برای تحقق شعار سال همه باید در یک مسیر باشند و هماهنگ عمل کنند .
وی نقش بانک ها را هم در حل مشکلات اقتصاد مهم ارزیابی کرد و بر استفاده از منابع مالی در داخل استان تاکید کرد و گفت: نگاه بانک ها به طرح های اقتصادی و اشتغال زایی نباید نگاه بنگاهی باشد؛ بلکه باید حمایتی باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار