رئیس‌کل دادگستری فارس همچنین به قضات توصیه کرد تا سرحد امکان از اعزام افراد به زندان جلوگیری کنند و با صدور آرا جایگزین حبس، سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ 10 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری فارس، امروز، ۲۱ فروردین در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان جهرم، تقویت روحیه فسادستیزی و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری را موجب اعتماد بیشتر مردم خواند و گفت: در این وضعیت سخت اقتصادی کسی که بخواهد فساد کند باید با او قاطعانه برخورد شود.

وی با بیان اینکه همه حوزه‌های قضایی تلاش ویژه‌ای در راستای دستیابی به اهداف و سیاست‌های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی داشته‌اند، افزود: همه حوزه‌های قضایی از جمله دادگستری شهرستان جهرم این اهداف را با جدیت دنبال کرده‌اند که نتیجه آن جایگاه رفیع مجموعه قضایی فارس در میان استان‌های کشور است و لازم است این امر با جدیت بیشتر در سال ۱۴۰۱ دنبال شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس توجه به شعار سال و تحقق اهداف حمایتی از تولید، دانش‌بنیان و کارآفرین را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی خواند و با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه در ترسیم اهداف امسال در ابتدای سال جاری، بیان کرد: اگرچه در سال گذشته اقدامات مناسبی در این حوزه از سوی دادگستری استان فارس انجام شد، اما لازم است در سال جاری نیز این موضوع با توان بیشتر و برنامه‌های جدیدتر از سوی رؤسا و دادستان‌ها دنبال شود.

موسوی در ادامه بر اهمیت تکریم واقعی مردم و مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع در شهرستان جهرم به‌صورت عملی آثار مثبت و مناسبی بر جای گذاشته است و رضایت عمومی مردم از نحوه برخورد و پیگیری پرونده‌ها حاکی از رعایت اصول و قواعد طرح حفظ کرامت انسانی در این حوزه قضایی دارد.

وی همچنین با تأکید بر تلاش مضاعف کادر قضایی و اداری این شهرستان در راستای کاهش هر چه بیشتر فرآیند زمانی رسیدگی‌ها، بیان کرد: وضعیت برخی حوزه‌های قضایی استان به نحوی است که می‌تواند بسیاری از اوقات رسیدگی در پرونده‌ها به روز باشد و فرآیند دادرسی مطابق با قانون در کمترین زمان ممکن انجام شود.

رئیس‌کل دادگستری فارس تصریح کرد: در این راستا باید با برنامه‌ریزی مدون و دقیق از تولید پرونده اجتناب و با به‌کارگیری سیاست‌های پیشگیرانه از شکل‌گیری اختلافاتی که منجر به تشکیل پرونده می‌شود، جلوگیری کرد.

موسوی ادامه داد: از جمله وظایف ما در دستگاه قضایی کاهش زمان فرایند دادرسی به خصوص در جرائم کیفری، سرعت و دقت در رسیدگی‌ها و همچنین اتقان آرا و سایر امور قضایی است که این امور با جدیت دنبال شود.

وی همچنین به قضات توصیه کرد تا سرحد امکان از اعزام افراد به زندان جلوگیری کنند و با صدور آرا جایگزین حبس، سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را مدنظر قرار دهند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از تلاش‌ها و اقدامات ۲۰ ساله قاضی محمد اسمی، رئیس پیشین دادگستری شهرستان جهرم، با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس قدردانی و با حکم ریاست قوه قضائیه، قاضی محسن رستگار به‌‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جهرم منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار