امام‌جمعه اقلید به دغدغه‌های مقام معظم رهبری اشاره و خطاب به مسؤولان گفت: شفاف به مردم بگویید که در زمینه‌های حقوق نجومی، کالاهای قاچاق، احتکار، بازار ارز و سکه و...چه‌کارهایی انجام گرفت.
کد خبر: ۶۴۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 11 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر به مسئله کم‌آبی و خشک‌سالی اشاره و بر لزوم همکاری مردم برای مقابله با این معضل تأکید کرد.

وی با بیان اینکه اگر اتفاق و مشکلی در نقطه‌ای از کشور رخ دهد باید با وحدت عمومی برای رفع آن بکوشیم، اظهار داشت: باید توجه و دقت داشته باشیم که دشمن نتواند از وضع به وجود آمده موج‌سواری کرده و ما را تحریک و نسبت به نظام اسلامی بدبین کند.

امام‌جمعه اقلید با تأکید بر لزوم حساسیت مسؤولان نسبت به معیشت مردم و با بیان اینکه عده‌ای با احتکار ارزاق عمومی می‌خواهند خون مردم را بمکند، اظهار کرد: این افراد باید به‌عنوان مفسدان اقتصادی تحت تعقیب قانون قرار گرفته و به حسابشان رسیدگی شود.

طالبی ادامه داد: نظام اسلامی تنها نظامی است که در ابعاد مختلف عمران، آبادانی، خدمت به محرومان، ایستادگی در برابر استکبار جهانی و باج ندادن به دشمنان، حمایت از مظلومان جهان، صیانت از اراضی آبی و هوایی این مرزوبوم و...، باوجود هجمه‌های متعدد نظامی، ترور و تحریم، شاخص و ویژه بوده و نظامی است که هیچ نسخه جایگزین ندارد.

طالبی با بیان اینکه فساد ستیزی و مبارزه با اخلال گران اقتصادی وظیفه اصلی نظام اسلامی است، عنوان کرد: تعجب از عملکرد دولت‌های ما است که پس از 40 سال به‌جای حل مسئله اقتصادی کشور، امروز شاهد ارز و سکه فروشی، احتکار مایحتاج مردم و... هستیم.

خطیب جمعه اقلید افزود: تعجب از افرادی است که در جامعه‌ای که 40 سال در برابر استکبار ایستاده و هزاران شهید و جانباز و ایثارگر داده است، شرم نمی‌کنند و اجناس خود را برای گران کردن یا برهم زدن بازار و ایجاد اختلال در کشور و تضعیف نظام، احتکار می‌کنند.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه به فرمایش امام خمینی(ره)، رضایت مردم در خدمت کردن به آن‌ها و توجه به خواسته‌هایشان است، تصریح کرد: رضایت مردم در این است که پشت درهای ادارات و نهادها نمانند و یا زمانی که شهروندی با اداره‌ای تماس گرفت وی را راهنمایی و مشکلش را حل کنند.

طالبی با تأکید بر اینکه مردم از ابتدای انقلاب تاکنون پشتوانه و حامی نظام بوده و هستند، بیان داشت: در شرایط کنونی که از وضعیت موجود سوءاستفاده می‌شود باید مفسدان اقتصادی به سزای اعمال ننگینشان برسند تا چشم طمع دشمنان از این نظام مقدس قطع شود.

وی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری اشاره و خطاب به مسؤولان گفت: شفاف به مردم بگویید که در زمینه‌های حقوق نجومی، کالاهای قاچاق، احتکار، بازار ارز و سکه و...چه‌کارهایی انجام گرفت.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه باوجود مسائل مطرح‌شده، باید در راستای استحکام و تقویت نظام بکوشیم و دشمن را مأیوس و ناامید کنیم چراکه هیچ‌یک از آن‌ها خیر و صلاح ما را نمی‌خواهند، تصریح کرد: نه ترامپ دوست ما است و نه نتانیاهو خیرخواه ما، ازاین‌رو دقت کنیم که با غفلت و بی‌دقتی در زمین خودمان به نفع دشمن بازی نکنیم.

موضوع مجتمع گوشت اقلید که ماه‌ها پس از تعطیلی، بار دیگر واگذار، اما همچنان بازگشایی و راه‌اندازی نشده، مسئله‌ای بود که امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر به آن اشاره و انتقاد کرد و از مسؤولان مربوطه پاسخ مناسب به مردم را خواستار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار