شهردار شیراز گفت: مطالبات مدیریت شهری شیراز از دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر ۱۶ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 17 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سیداحسان اصنافی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطالبات شهرداری شیراز از دستگاه‌های دیگر ۱۶ هزار میلیارد تومان است،افزود: مقرر شده مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از این رقم بصورت تهاتر پرداخت شود و مدیریت شهری شیراز همچنان پیگیر پرداخت مابقی بدهی‌های سایر دستگاه‌ها به شهرداری است.
وی ادامه داد: سهم شهرداری شیراز از جرایم راهنمایی و رانندگی در سال گذشته تنها کمتر از ۲ درصد پرداخت شده است.
شهردار شیراز به موضوع حفظ بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و ادامه داد: بافت تاریخی شیراز شامل بناهایی خشتی است و اگر احیا نشود ۵۰ سال آینده هیچ اثری از آن باقی نیست لذا نخستین راه حل برای رفع مشکل این بافت جاری کردن جریان زندگی در بافت است؛ خانه‌های میراثی باید باقی بماند اما راه دسترسی نیز برای این بناها نیاز است.
وی در ادامه گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود که در متمم بودجه این سال به ۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
اصنافی اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال گذشته مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این بودجه محقق و تا پایان سال این رقم به ۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و بیش از ۹۸ درصد محقق شد.
وی اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان مصوب شده که به نسبت بودجه سال گذشته ۲ و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.
شهردار شیراز اعلام کرد: در جهت انضباط مالی تعداد حساب‌های شهرداری در راستای شفاف سازی از ۴۳۰ به ۱۰۰ حساب کاهش پیدا کرده است.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بازپس گیری ساختمان انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس که متعلق به شهرداری است،گفت: فضاهایی که در تولید درآمد و ثروت برای شهروندان اهمیت دارد در حال احصاء است و از این جهت ساختمان کنونی این انجمن تنها برای جلسات استفاده می‌شود و برای فرهنگسازی موضوع عفاف و حجاب پیشنهاد بازپس گیری آن داده شده اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و هر کاری با همفکری هیات رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس انجام می شود.
وی در ادامه گفت: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در خط ۲ مترو شیراز هزینه شده که پیش بینی می شود در هفته شیراز سال ۱۴۰۲ مسافرگیری در این خط انجام شود.
اصنافی عنوان کرد: تکمیل لوله گذاری آبهای سطحی یکی از اولویت‌های امسال شهرداری است که پیش بینی می‌شود این کار با ۲۶۸ میلیارد تومان در سال جاری به اتمام خواهد رسید.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تایید حکم شهردار شیراز گفت: موعد بررسی و تایید این حکم گویا در اردیبهشت امسال است و هنوز مشخص نیست.
اصنافی اظهار داشت: ۷۰۰ پرونده شهرداری در دیوان عدالت اداری در حال پیگیری است.
وی به اقدامات فرهنگی شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: در خصوص ترویج فرهنگ شعائر دینی و انقلابی اقدامات جدی انجام شده و طرح احیاء هویت محلات با محوریت مساجد دنبال شده که در فاز اول این طرح در ۵۰ مسجد و ۵۰ محله آغاز و خدمات ورزشی ،مشاوره و اجتماعی در این قالب ارایه خواهد شد.
شهردار شیراز ادامه داد: جهش بودجه معاونت فرهنگی شهرداری در سال ۱۴۰۱ با ۸۲۵ میلیارد تومان حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
وی در ادامه از اجرای سند محرومیت زدایی در شیراز خبرداد و گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه ای با قرارگاه محرومیت زدایی احمدابن موسی(ع) کار در ۳۲ محله در سال ۱۴۰۱ آغاز تا ظاهر محرومیت از محلات کم برخوردار زدوده شود.
اصنافی در بخش دیگر سخنان خود افزود: دنبال ایجاد دهکده باغ‌ها برای حفظ باغات قصردشت شیراز هستیم تا این باغستان‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی ادامه داد: باغ باید برای باغدار صرفه اقتصادی داشته باشد که در این راستا طرح بازنگری باغات با هدف اقتصادی کردن باغات و حفظ آن توسط باغداران در دستور کار قرار دارد.
شهردار شیراز در ادامه گفت: زمان شروع فعالیت مدیریت شهری کنونی شیراز این ارگان حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشته که تلاش داریم تا پایان سال جاری کاهش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این بدهی تسویه شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم ثبت جهانی مجموعه زندیه و ارگ کریم خان زند به دلیل ساخت هتل آسمان و آخرین تصمیمات در این باره گفت: مجموعه زندیه شامل ارگ، بازار ،مسجد ،حمام و... در حال پیگیری است،موضوع هتل آسمان هم در حال حاضر در شعبه تجدید نظر ماده صد در حال بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار