نقص در زیرساخت ها و استاندارد نبودن جاده ها همواره عامل بروز حوادث رانندگی در اقلید عنوان می شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 17 April 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: یکی از موضوعاتی که علیرغم تعدد و تکرر، همواره مورد جلب توجه و تأسف جامعه می شود، حوادث رانندگی است که ممکن است روزانه در چندین مورد شاهد یا شنونده آن باشیم.

حوادثی که نه تنها موجب بروز هزینه های کم یا زیاد اقتصادی می شوند، در بسیاری از موارد نیز جان انسان یا انسان هایی را گرفته و مایه اندوه و غم خانواده هایی می شود.

با مرور خبرهای خبرگزاری های مختلف، بسیاری از این موارد را می توان مشاهده کرد که دلایل مختلفی همچون عدم استاندارد بودن جاده ها، عدم رعایت قوانین رانندگی و سرعت بالا و... می تواند داشته باشد.

کمربندی شهر اقلید همچون بسیاری از محورهای دیگر این شهرستان، نقطه ای حادثه خیز است که طی دو سال گذشته با وقوع 47 مورد تصادف رانندگی موجب درد و اندوه و عزادار شدن چندین خانواده شد.

آخرین مورد این حوادث مربوط به ظهر روز پنجشنبه 25 فروردین ماه جاری است که با واژگونی و برخورد خودروی پژو با دو عابر پیاده، مرگ دو انسان و عزادارشدن خانواده هایشان را موجب شد.

لزوم حذف پیچ خطرناک کمربندی شهر اقلید

در گفت و گو با همشهریان پیرامون این موضوع، برخی از رانندگی با سرعت بالای بسیاری از رانندگان خودروها در این محور گلایه داشتند و عنوان می کردند: وقوع چنین حوادث وحشتناکی، در محوری که سرعت مجاز تنها 60 کیلومتر در ساعت است، دور از انتظار نیست.

رضایی، یکی دیگر از همشهریان از بی توجهی متصدیان امر در حذف پیچ خطرناک حدفاصل میدان استاندارد تا ورودی خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت و عنوان داشت: حذف این پیچ و نیز رفع اشکال سربالایی حدفاصل خیابان حافظ و محور ماقبل خیابان گلستان از اقدامات لازم و اساسی برای حل این معضل و پیشگیری از وقوع بسیاری از حوادث رانندگی در این محور است.

همشهری دیگر نیز تأکید کرد: در هر زمینه ای باید فرهنگ صحیح و درست مربوط به آن نهادینه شود.

احمدی اظهار داشت: اگر هر یک از ما، خود را ملزم به رعایت قوانین و مقرارت کرده و آداب و فرهنگ درست رانندگی را می آموختیم و بکار می بستیم، بسیاری از این حوادث اتفاق نمی افتاد.

لزوم نصب دوربین کنترل سرعت و سرعت گیر استاندارد در کمربندی اقلید

رئیس راهنمایی رانندگی شهرستان اقلید نیز با اشاره به حادثه ای که در کمربندی شهر اقلید رخ داد، بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تأکید کرد.

میرزایی سرعت را یکی از مهمترین شاخص های عملکردی ترافیک خواند که نقش مهمی در وقوع تصادفات ترافیکی داشته و سهم آن در وقوع تصادفات رانندگی و جراحات ناشی از آن قابل توجه است.

وی افزود: زمانی که رانندگان از سرعت بالاتر از حد مجاز استفاده می کنند، در زمان مواجه با موانع جاده ای نمی توانند به موقع کنترل خودروی خود را به دست بگیرند و این امر موجب واژگونی یا برخورد شدید خودرو با خودروهای دیگر می شود.

میرزایی عنوان داشت: با توجه به افزایش حجم تردد وسایل نقلیه، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه کنترل و کاهش تلفات و حوادث رانندگی است.

رئیس راهنمایی رانندگی شهرستان اقلید به حادثه کمربندی شهر اقلید اشاره کرد و گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه کمربندی اقلید جزو نقاط حادثه خیر این شهرستان محسوب می‌شود که سالانه چندین حادثه ناگوار از جمله فوتی در آن رخ می‌دهد، از وقوع 47 مورد تصادف رانندگی طی دوسال گذشته در این محور خبر داد و بر لزوم نصب دوربین کنترل سرعت و سرعت گیر استاندارد و اندیشیدن تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش حوادث در این محور تأکید کرد.

به گزارش فارس، نقص در زیرساخت ها و عدم استانداردسازی معابر و جاده ها در بسیاری از موارد نه تنها در سطح شهرستان اقلید بلکه در سطح کشور ممکن است وجود داشته و موجب نارضایتی و گلایه مندی رانندگان و مسافران و همشهریان شود اما همانگونه که در این گزارش و اخبار متعدد دیگر شاهد آن هستیم، بروز بسیاری از اتفاقات به دلایلی ازجمله عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت فرهنگ صحیح رانندگی، رانندگی با سرعت غیرمجاز و.. است.

مواردی که رعایت آن ها می توانست مانع عزادارشدن خانوادهای بسیاری، ازجمله خانواده مرحوم رحیمی و مسعودی که در حادثه روز پنجشنبه کمربندی اقلید جان خود را در اثر یکی از این موارد از دست داد، می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار