رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد: واردات و تولید لباس اسلامی به حداقل ممکن رسیده و این یک خطر بسیار بزرگ به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 19 April 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد گفت: شورای اسلامی شهر و به ویژه کمیسیون فرهنگی به صورت متعدد مورد سوال قرار می‌گیرد که برنامه استان و شورا برای معضلات و مشکلات فرهنگی که در سطح شهر وجود دارد، چیست.


وی تصریح کرد: باید تعیین تکلیف دقیقی در سطح شهر صورت گیرد و مشخص باشد که هر دستگاهی در این حوزه چه وظایفی برعهده دارد و چه اقداماتی باید انجام شود تا بتوان در کاهش و رفع مشکلات فرهنگی موفق باشیم.


نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه برای تحقق دولت اسلامی باید ابتدا جامعه اسلامی محقق شود، افزود: دولت از میان همین جامعه تشکیل می‌شود و اگر بخواهیم دولت اسلامی داشته باشیم باید نگاهمان در راستای توجه به جامعه و عموم مردم باشد.


حیدری با اشاره به عدم وجود نظارت در حوزه تولید و واردات پوشاک اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم یک پوشاک مناسب برای فرزندان و خانواده خود بخریم به سختی می‌توانیم یک لباس خوب پیدا کنیم و واردات و تولید لباس اسلامی به حداقل ممکن رسیده و این یک خطر بسیار بزرگ به حساب می‌آید.


وی ادامه داد: در بحث‌های مختلف از جمله سرو مشروبات الکلی، فروش لباس نامناسب، سگ گردانی و موارد بسیار مختلف دیگر ما به آخر خط که همان توزیع است، ایراد می‌گیریم در حالی که بر مبادی ورودی آن هیچ نظارتی انجام نمی‌شود.


حیدری خاطرنشان ساخت: در کنترل و مدیریت فضای افسارگسیخته مجازی هم متاسفانه کوتاهی زیادی صورت می‌گیرد و باید مشخص شود که نقش ما در کنترل انتشار اخبار و مطالب ناامیدکننده چیست.


عضو شورای شهر، یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باید در حوزه فرهنگی به آن توجه شود را توجه به گردشگری اسلامی و مذهبی دانست و گفت: در این حوزه هم باید نقش دستگاه‌ها به خوبی مشخص شود تا بتوانیم با یک برنامه درست و مناسب در این حوزه حرکت کنیم.


وی با تاکید بر اینکه محور و خط رویکرد ما باید خط و رویکرد امام و رهبری باش، افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط در این حوزه باید با هماهنگی و همراهی یکدیگر در تمام امور حرکت کنند و از تک روی‌هایی که می‌تواند خسارت زا هم باشد جلوگیری کنند.

 

حیدری با تاکید بر اینکه نباید چنین برداشت شود که هیچ کاری تاکنون انجام نشده گفت: امروز در بسیاری از کشور‌ها که هجمه به خانواده بسیار کمتر از ایران است اثری از بنیان خانواده نیست، ولی در ایران با وجودی که بالغ بر ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی به صورت گسترده در حال تبلیغ ضد کانون خانواده هستند، همچنان خانواده پابرجاست و این که ما نسبت به اقدامات صورت گرفته و وضعیت فرهنگی گلایه داریم در این راستاست که به دنبال تاثیرپذیری بیشتر کار‌ها هستیم.

برچسب ها: پوشاک ، واردات ، کمیسیون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار