میرشکاری با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: به خاطر برخی سیاستگذاری‌های ضعیف، حضور برخی مدیران و کارشناسان برجای مانده از قبل که باید جابجا شوند، ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی، ضعف نظارت و بازرسی، عدم برخورد بهنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالوصفت و زیاده‌خواهان و رانت‌خوارانی است که در دستگاه‌ها و ادارات لانه کرده‌اند و به اختلال‌آفرینی‌های خود مشغول هستند.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ 23 April 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: امام جمعه اکبرآباد کوار در خطبه های نماز جمعه این هفته وی با اشاره به عظمت شب شهادت امیرالمومنین و شب قدر و تقدیر اظهار داشت: ما به تقدیرهایی احتیاج داریم که خیر دنیا و آخرت ما باشد، و شادی و آرامش(لا خوف و لا هم یحزنون) را برایمان به ارمغان بیاورد. و چون پایه تقدیر، قَدَر است، ما در این شب به فهمیدن اندازه‌ها و برنامه، احتیاج داریم.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم میرشکاری بیان داشت: قرآن، برای انسان‌ها چهار نوع اندازه، ذکر می‌کند و انسان‌ها را، بر اساس بخش اصلی وجودشان به تقدیرهای چهارگانه تقسیم می‌کند، که عبارتند از: قَدَرهای جمادی، قَدَرهای حیوانی، قَدَرهای شیطانی و قَدَرهای انسانی.

وی با یادآوری برکات شب قدر گفت: ما باید تقدیرات خود را به اندازه و بر‌اساس خود حقیقی‌مان که عاشق الله است درخواست کنیم؛ نه بر‌اساس خود حیوانی‌مان. وی افزود: کسی که شب قدر بزرگ‌ترین آرزویش داشتن همسر یا شفای بیماری یا پول است، قطعاً با قیمت واقعی، به تقدیر وارد نمی‌شود، اگر بزرگ‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های فردی ما در همین حدود باشد و خودمان را این قدر کوچک نگاه کرده‌ایم، در نتیجه، آن تقدیری که به دست مبارک حضرت می‌دهیم، کوچک خواهد بود.

خطیب جمعه اکبرآباد ضمن تسلیت و تعزیت فرا رسیدن شهادت مولای متقیان(ع) گفت: حضرت علی (ع) فرمودند: أَلَا وَ بِالتَّقْوَى تُقْطَعُ حُمَةُ الْخَطَایَا، همانطور که برای از بین بردن سم مار و عقرب وسایلی مورد نیاز است روش از بین بردن سمِّ گناه نیز تقوا می باشد.

اهانت به قرآن کریم؛ نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام

حجت الاسلام و المسلمین میرشکاری در ادامه خاطرنشان کرد: این اولین‌بار نیست که اهانت به قرآن و قرآن‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می‌افتد، بهانه دولت‌های اروپایی و ازجمله دولت سوئد، آزادی بیان است! جالب اینکه پلیس سوئد با فراخوان تجمع جهت محکوم نمودن این اقدامات مخالفت کرده و دلیل مخالفت را نگرانی برای عدم تامین جانی بیان کرده است!

وی در ادامه گفت: این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم ایشان در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام بوده و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه در غرب دارد.

میرشکاری با تاکید بر محکومیت این موضوع گفت: مردم مسلمان ایران، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام و حکومت جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام در همه سطوح، همچنین نخبگان ایرانی از هر دین و مذهب این گونه اقدامات خبیثانه را به‌شدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را که کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان است اهانت به ساحت همه انبیاء الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌دانند.

افزایش قیمت‌ها؛ علل و عوامل آن

خطیب جمعه اکبرآباد با اشاره به علل و عوامل افزایش قیمت‌ها گفت: دور از انصاف است که همه چالش‌های اقتصادی یک دهه گذشته را گردن دولت سیزدهم بگذاریم و هم‌زمان انتظار داشته باشیم که ظرف هشت‌ماه (و به‌عبارت دقیق‌تر شش‌ماه) مشکلات موروث هشت‌ساله رفع شود، بدیهی است که باید به دولت زمان و فرصت داد تا برنامه‌های مدنظرش را اجرا کند.

وی یادآور شد: در ماه‌های گذشته، دولت با بودجه‌ای، اقتصاد را مدیریت کرده که دخل‌وخرج آن بر اساس منویات دولت سابق طرح‌ریزی شده است. وقتی می‌توان قضاوت صحیحی از عملکرد دولت سیزدهم داشت که با مدیریت و برنامه‌ریزی خودش، بودجه را به‌عنوان زیربنایی‌ترین سند اقتصادی سالانه، تدوین و اجرایی کند.

به گفته امام جمعه اکبرآباد، طی ماه‌های گذشته، رشد فزاینده شاخص‌هایی مثل نقدینگی، پایه پولی، استقراض از بانک مرکزی و... توسط دولت آقای رئیسی کنترل شده است و قاعدتاً مشاهده اثر آن بر تورم، نیازمند گذشت زمان است.

میرشکاری با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: به خاطر برخی سیاستگذاری‌های ضعیف، حضور برخی مدیران و کارشناسان برجای مانده از قبل که باید جابجا شوند، ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی، ضعف نظارت و بازرسی، عدم برخورد بهنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالوصفت و زیاده‌خواهان و رانت‌خوارانی است که در دستگاه‌ها و ادارات لانه کرده‌اند و به اختلال‌آفرینی‌های خود مشغول هستند.

رمضان المقاومه در فلسطین و درماندگی صهیونیستها

امام جمعه اکبرآباد در ادامه گفت: صهیونیست‌ها از روز جمعه ۲۶ فروردین ماه همزمان با شروع عید "پَسِح" به‌دنبال ورود به مسجدالاقصی و انجام اعمال مخصوص به این روز از جمله قربانی کردن بودند. اما جوانان فلسطینی با مقاومت خود در روز جمعه و شنبه باعث عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شدند. در ادامه تلاش‌های زیادی از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفت که با زخمی شدن صدها فلسطینی و دستگیری بیش از ۱۰۰۰ نفر همراه بود.

وی افزود: انتظار صهیونیست‌ها این بود که عادی‌سازی و نشست با مقامات عربی برای این رژیم امنیت‌زا باشد و موضوع فلسطین به حاشیه برود، اما عملیات‌های شهادت‌طلبانه نشان داد موضوع فلسطین به حاشیه نرفته است و خود فلسطینی‌ها مسئله فلسطین را در کانون تحولات منطقه نگه می‌دارند.

روز قدس امسال را باشکوه‌تر برگزار کنیم

میرشکاری در خطبه دوم با بیان اهمیت روز قدس و لزوم همراهی با جواناد فلسطینی گفت: بعد از دو سال تعطیلی راهپیمایی‌های ۲۲بهمن و روز قدس این اولین راهپیمایی سراسری است که انجام می‌شود.

وی در پایان به بوق‌های تبلیغاتی غرب اشاره کرد و گفت: رسانه‌های استکباری که همگی از آبشخور مسموم صهیونیسم جهانی سیراب می‌شوند در صدد هستند تا با گره زدن حمایت از فلسطین و حمایت از مظلوم به مسایل و مشکلات داخلی با طرح شبهات مختلف و متنوع، زمینه حضور مردم مسلمان و انقلابی در تظاهرات امسال را کم‌رونق کرده و از راهپیمایی‌های باشکوه جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام‌ مجید گشول، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان کوار، خطبه اول را با بیان سخنی از امیرالمؤمنین علی (ع) که درباره امام‌زمان گفته اند شروع کرد و گفت: حضرت علی می‌فرمایند، آن حضرت خواسته‌ها را تابع هدایت وحی می‌کند هنگامی‌که مردم هدایت را تابع هوس‌های خویش قرار داده‌اند و آن حضرت با هدایت‌گری خود خواسته‌ها را بر مدار هدایت قرار می‌دهد و درحالی‌که به نام تفسیر نظریه‌های گوناگون خود را بر قرآن تحمیل می‌کنند، امام‌زمان نظریه‌ها و اندیشه‌ها را تابع قرآن می‌سازد.

خطیب جمعه کوار، با تشریح سخنان امیرالمؤمنین در این خطبه‌ی ۱۳۸ نهج البلاغه ادامه داد: ریشه همه بدبختی‌ها و انحرافات ۲ چیز است، یکی حاکم کردن هوای نفس بر عقل و دیگری تطبیق خواسته‌های دل و هواهای نفسانی بر قرآن با تفسیر به رأی؛ امام زمان این ۲ آسیب و عامل انحراف را می‌زداید و با زدودن این ۲ آسیب همه امور را اصلاح می‌کند.

حجت الاسلام گشول با اشاره به توصیه حضرت علی که فرموند، خدا را خدا را درباره یتیمان مبادا آنان را گرسنه نگه دارید و حقوقشان را ضایع کنید گفت: در این ماه مبارک رمضان می‌توانیم با مشارکت در طرح ایران مهربان به یتیمان کمک کنیم حداقل هر ماه با پرداخت ده‌هزار تومان به یتیم می‌توانیم در این طرح بزرگ شرکت کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی به ایتام بوده‌است در شهرستان کوار ۳۰۰ یتیم وجود دارد همچنین ۳۰۰ فرزند که پدران‌شان از کار افتاده است و با مشارکت در طرح محسنین می‌توان به آنان کمک کرد.

مقاومت فلسطین بیدار است و رمضان ماه مقاومت است

امام جمعه شهرستان کوار با بیان اینکه ما باید روز قدس را باشکوه برگزار کنیم و از مظلومین حمایت کنیم افزود: در روز قدس جهان اسلام در برابر جبهه کفر قرار می‌گیرد، صهیونیست‌ها می‌خواستند وارد مسجدالاقصی شوند و اعمال مخصوص انجام دهند اما جوانان فلسطینی مقاومت کردند و صهیونیست‌ها را عقب راندند، صدها فلسطینی زخمی و بیش‌از ۱ هزار نفر دستگیر شدند؛ فلسطینی‌ها ریشه دارند و اصیل اند و هویت ملی و دینی دارند مثل برخی کشورهای کوچک عربی ساخته دست استعمار غرب نیستند.

حجت الاسلام گشول ادامه داد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد هویت مذهبی مردم فلسطین یعنی مسجدالاقصی و هویت ارضی و جغرافیایی آنان یعنی سرزمین فلسطین را بگیرد اما نمی‌تواند مردم فلسطین امیدی به تشکیلات خودگردان ندارند و باعزم جدی مقاومت می‌کنند و صهیونیست‌ها گمان می‌کنند عادی‌سازی روابط با مقامات عربی امنیت‌ساز و فلسطین در حاشیه قرار می‌گیرد درحالی‌که چنین نیست و فلسطین مانند سدی محکم در برابر اشغالگران و رژیم پلید صهیونیستی مقاومت می‌کند.

خطیب جمعه کوار با اشاره به اینکه در سوئد به قرآن اهانت شد عنوان کرد: غرب در برابر گسترش موج اسلام‌خواهی ضعیف و بیچاره است، این اقدام رذالت‌آمیز و پست و اهانت به کتاب مقدس ۲ میلیارد مسلمان اهانت به همه انبیا و ادیان و کتب آسمانی است و محکوم است.

حجت الاسلام گشول گفت: در برابر آسیب‌های فضای مجازی باید هشدار باشیم هک ادراکی و القاء تحلیل‌های دلخواه و نفوذ نرم و نامرئی در تصمیم‌گیری‌های کلان در دولت‌های دنیا یکی از طرح‌های دشمن است، عرضه انبوه اطلاعات درست و غلط و خسته کردن مغز و تاثیر گذاشتن بر روح و ذهن انسان، بمباران اطلاعات با مدل‌های مختلف موجب می‌شود بسیاری از افراد جامعه درگیر و منحرف شوند باید بصیرت و هوشیاری و بیداری خود را بالا ببریم.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری‌های ضعیف حضور برخی مدیران ناکارآمد قبلی ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی ضعف نظارت و بازرسی، برخورد قاطع نکردن با سودجویان و دلالان زالوصفت و زیاده‌خواهان و رانت‌خواران که در دستگاه‌ها و ادارات نفوذ کرده‌اند و موجب اختلال در امور اقتصادی می‌شوند از عوامل تشدید تورم است در برابر عوامل اختلال آفرین باید با قاطعیت برخورد شود.

امام جمعه شهرستان کوار با اشاره به اینکه دولت با زمان کافی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد البته این به‌معنای نفوذ فساد در همه بدنه اجرایی کشور نیست افزود: اما موارد اخلالگر و فسادآفرین باید با برخورد قاطع زدوده شود توطئه رسانه‌ای غرب و استکبار این است که دفاع از مظلوم و فلسطین را به مشکلات داخلی کشور گره بزند شبهه‌پراکنی کند و حضور مردم را در روز قدس کاهش دهد.

ما باید از مظلوم دفاع و دربرابر ظالم بی تفاوت نباشیم

حجت الاسلام گشول اظهار داشت: شرایط منطقه و فلسطین، التهابات کرانه غربی رود اردن و غزه، توطئه عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای غربی و ترکیه موجب خشم مردم فلسطین شده‌است و ما باید از ۷۰ سال مقاومت مردم فلسطین حمایت کنیم و از مظلوم دفاع کنیم و در برابر ظالم بی‌تفاوت نباشیم.

وی با بیان اینکه برنامه حساب‌شده‌ای برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و افغانستان طراحی شده‌است گفت: که یکی از موارد آن تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات است پس‌از مدت کوتاهی از حمله تروریستی در حرم رضوی موج‌های ایجاد هراس و تفرقه و حمله به کنسولگری ایران نشان می‌دهد یک برنامه و توطئه حساب‌شده‌ در جریان است باید هوشیار باشیم.

خطیب جمعه کوار اظهار داشت: درگیری جناح‌های شیعی در عراق، غفلت از وظایف اصلی در خدمت به مردم و اخراج کامل آمریکا از عراق، اختلافات بین جناح‌های گوناگون شیعی، زمینه بروز بعضی از فرقه‌های انحرافی شده‌است جریان انحرافی محمود از سرخی در عراق همسو با جریان‌های افراطی و انحرافی مایه ناامنی است البته این جریان پشتوانه مردمی ندارد اما اعتقادات خطرناکی دارند.

رهبر فرمودند: من از سپاه، صد در صد راضی ام، ولی قانع نیستم

حجت الاسلام گشول با تبریک و گرامی داشت تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام در دوم اردیبهشت ادامه داد: شجره طیبه سپاه پاسدار انقلاب است اگر سپاه نبود کشور نبود؛ سپاه، امید مستضعفان و محرومان است در همه عرصه‌های فرهنگی‌، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، سازندگی، جهادی، سلامت و بهداشت بسیار فعال است.

وی با بیان اینکه شورای هیئات مذهبی کارکردهای اجتماعی و فرهنگی دارند و یک تشکل مردمی مهم و اثرگذار است گفت: در شهرستان کوار ۸۰ هیئت مذهبی وجود دارد که 30 هیأت در سامانه طوبی ثبت‌شده است برای حضور در انتخابات شوراهای هیئات مذهبی باید همه هیئت‌ها در سامانه طوبی ثبت شوند به اداره‌ی تبلیغات مراجعه کنند.

امام جمعه کوار اظهار داشت: از نماینده محترم ولی‌فقیه در زمینه تبیین موضوع مطلقه ولایت‌فقیه اصل پنجم قانون اساسی حمایت می‌کنیم بعضی از رسانه‌ها شیطنت کردند و سخنان ایشان را تحریف کردند، ولایت‌فقیه موجب امید مظلومان و ناامیدی دشمنان و موجب رشد و ترقی در همه ابعاد است ولایت‌فقیه الگوی حکومت اسلامی و تحقق ارزش‌های الهی و دینی و مایه حرکت در صراط مستقیم است ما از سخنان حکیمانه نماینده ولی‌فقیه در استان امام‌جمعه محترم شیراز حمایت می‌کنیم و امیدواریم این عالم گران‌قدر و فرزانه و همچنین شبکه امامت جمعه در تبیین موضوع ولایت‌فقیه بیش‌از پیش موفق باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار